اذعان دیده‌بان حقوق بشر به جنایات تروریست‌ها در سوریه

اذعان دیده‌بان حقوق بشر به جنایات تروریست‌ها در سوریه
جمعه 19 مهر 1392 - 17:24

العالم - سازمان دیده بان حقوق بشر با ارائه گزارشی 105 صفحه ای تایید کرد مخالفان مسلح سوری در اواخر مرداد ماه سال جاری (ماه اوت گذشته) در لاذقیه مرتکب جنایات جنگی شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دیده بان حقوق بشر با ارائه گزارشی تایید کرد مخالفان مسلح سوری در آغاز ماه اوت در چندین روستای علوی نشین حومه لاذقیه دست به کشتار زده و دست کم 190 نفر را کشته اند وبیش از 200 تن را به گروگان گرفتند.

بر اساس این گزارش تنها در 4 اوت (30مرداد) گروه های مسلح به 10 روستای علوی نشین در لاذقیه حمله کرده و 67 نفر را کشتند، کشته شدگان مسلح نبوده و هیچ تهدیدی برای افراد مسلح بوجود نیاورده بودند. تمامی این افراد اعدام شدند.

گزارش دیده بان حقوق بشر بر اساس گفتگو با افرادی منتشر شده است که شاهد این حوادث بوده و از مرگ جان سالم به در برده اند.در این گزارش آمده است:در این حملات 18 گروه شورشی شرکت داشتند،اما 5 گروه تندرو رهبری عملیات را در دست داشتند. همچنین گروه های "دولت اسلامی عراق و شام" وابسته به القاعده و گروه "جیش المهاجرین والانصار"، 200 تن را به گروگان گرفتند که بیشترین آنها زنان و کودکان بودند.

این سازمان حقوق بشری همچنین اعلام کرد اقدامات خشونت بار مخالفان مسلح سوری به سطح جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت گسترش یافته است. دیده بان حقوق بشر از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا اقداماتی فوری در مجامع بین المللی علیه این گروه ها انجام دهد.

پایگاه خبری شبکه العالم پس از عملیات پاکسازی لاذقیه به دست ارتش سوریه خبرهای متعددی درباره جنایات گروه های تروریست در لاذقیه منتشر کرده بود که می توانید این اخبار را در قسمت "در همین رابطه بخوانید" مطالعه کنید.

از جمله این جنایات اینکه: سحرگاه يكشنبه سوم ماه مرداد گروه های مسلح  وارد روستاي باروده و مزارع آن در حومه لاذقیه شدند. صدها تروريست در ساعاتي كه مردم در خواب بودند با ورود به روستا و مناطق اطراف آن و حمله به روستائيان آنها را از خانه های خود بيرون كشيدند، بعضي ها را سر بريدند و تعدادي را هم به اسارت گرفتند...

 

 کشتار مردم لاذقیه با سلاح سرد در یکشنبه سیاه

  

پربیننده ترین خبرها