به دلیل بازداشت هر معترض احتمالی

زندان های بحرین دیگر جا ندارد

زندان های بحرین دیگر جا ندارد
سه شنبه 23 مهر 1392 - 14:31

براساس گزارش دفتر تظلم خواهی وزارت کشور بحرین که به تازگی منتشر شده است، زندان های بحرین از ازدحام بیش از حد و اختلاط بین افراد زیر هجده سال و افراد مسن در یک سلول رنج می برند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه السفیر چاپ بیروت در شماره امروز خود با اشاره به این موضوع نوشت که دفتر تظلم خواهی وزارت کشور بحرین در ماه ژوئیه گذشته تشکیل شده است.

بسیاری از زندانیان از برخورد بد در زندان ها و اوضاع نامناسب از نظر نظافت و نبود خدمات بهداشتی و دیگر خدمات ضروری زندگی شکایت کرده اند اما دستگاه های رسمی بحرین عادت کرده اند این شکایت ها را نادیده بگیرند و به آنها پاسخ ندهند و معتقدند همه چیز خوب است. حتی در گزارش دفتر تظلم خواهی وزارت کشور بحرین توصیه شده است تدابیر فوری برای حل مشکل ازدحام در سلول ها اتخاذ شود.  

در گزارش دفتر تظلم خواهی همچنین توصیه شده است امکان ادامه تحصیل برای دانشجویان زندانی فراهم شود و شمار کادر پزشکی افزایش یابد و تدابیر لازم برای بالا بردن سطح نظافت در زندان ها اتخاذ شود.  

هادی الموسوی رئیس بخش آزادی ها و حقوق بشر جمعیت الوفاق به روزنامه السفیر گفت گزارش دفتر تظلم خواهی نشان می دهد آنچه موسسه های مختلف حقوق بشر داخلی و بین المللی درباره ازدحام در زندان ها و عدم رعایت حقوق اساسی زندانیان اعلام کرده اند، صحت دارد.

وی افزود اوضاع بهداشتی در بازداشتگاه ها وخیم است و مشکل نبود آب در بسیاری از مواقع وجود دارد.

از سوی دیگر عبدالله الدرازی نایب رئیس موسسه ملی حقوق بشر و رئیس کمیته شکایت ها و پیگیری در مصاحبه با السفیر تاکید کرد زندان الحوض الجاف از ازدحام بیش از حد رنج می برد که این مسئله بر ارائه خدمات اساسی تاثیر می گذارد.

وی افزود ازدحام بیش از حد در زندان ها مشکل اساسی است که به مشکلات دیگر منجر می شود و مهم ترین این مشکلات عدم ارائه خدمات اساسی اعم از بهداشتی و پزشکی به همه زندانیان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها