درگیری شدید داعش و کردهای سوریه

درگیری شدید داعش و کردهای سوریه
چهارشنبه 24 مهر 1392 - 11:04

درگیری های شدیدی میان نیروهای کرد و گروه موسوم به دولت اسلامی شام و عراق (داعش ) در شهر قامشلی در شمال شرق سوریه شروع شده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، منابع رسانه ای با اشاره به درگیری های شدید گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" و کردهای سوریه در شهر قامشلی تأکید کرد، درگیری هایی نیز میان داعش و گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه نزدیک شهر اعزاز در مرزهای سوریه و ترکیه جریان دارد.

در شهر "قامشلی" درگیری های شدیدی میان یگان های حمایت از مردم کرد و داعش جریان  دارد و در شهر الرقه نیز یگان های حمایت از کردها ، یک خودروی نظامی متعلق به داعش را در تل ابیض غربی را منهدم کردند.

همچنین انفجارهای شدیدی مقر جبهه النصره در روستای "ثماد" در غرب شهر "رأس العین" را لرزاند؛ در این حوادث یک انبار بزرگ مهمات منفجر شد، که براثر این انفجار ده ها نفر از نیروهای این مکان کشته یا زخمی شدند.
به گفته شاهدان، کشته ها و زخمی های این انفجار به  بیمارستانی در ترکیه منتقل شدند.

همچنین درگیری های شدیدی میان داعش و گروه " طوفان شمال " وابسته به ارتش آزاد در شهر اعزاز در ریف حلب روی داد ، بدون اینکه طرف های درگیر به مناسبت عید قربان توجهی داشته باشند.

فعالان مخالف گفته اند که درگیری های میان دو طرف به دنبال تلاش داعش برای یورش به منطقه "جبل برصایا" و گذرگاه مرزی "باب السلامه" در مرز ترکیه تشدید شد، و نیروهای "ارتش آزاد" در واکنش به این یورش، به عناصر داعش حمله کردند که در نتیجه درگیری های میان دو طرف شماری از نیروهای دو طرف کشته شدند.

درعراق نیز درگیری های شدیدی میان گروه های مسلح وابسته به شبکه القاعده که درصدد سلطه بر مناطق جنوبی استان کرکوک در شمال بغداد هستند، جریان دارد.

منابع محلی تأکید کردند که این درگیری ها میان گروه موسوم به " انصار السنه" و یک گروه دیگر وابسته به " ابو بكر البغدادي " ( سرکرده گروه موسوم به دولت اسلامی عراق ) در مناطق الرشاد و الریاض در جنوب کرکوک روی داد و به هلاکت ده ها نفر از عناصر دو طرف منجر شد.

 

پربیننده ترین خبرها