درخواست سوریه برای محاکمه سران عربستان و قطر

درخواست سوریه برای محاکمه سران عربستان و قطر
شنبه 27 مهر 1392 - 17:44

العالم - "بشار جعفری" نماینده سوریه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که تکفیری های سوریه از سوی رژیم صهیونیستی و کشورهای عربستان، فرانسه و قطر حمایت می شوند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از آسیا نیوز، بشار جعفری در جلسه اخیر شورای امنیت سازمان ملل با اشاره به ادامه بحران سوریه و مصیبت های وارده به مردم این کشور از سوی تروریست ها گفت: بحران سوریه با پدیده های عجیب، غیرانسانی و مغایر با اعتقادات مردم این کشور و قوانین بین المللی همراه شده است؛ پدیده های نامأنوسی که با ورود مزدوران و تکفیری های وهابی به سوریه مشاهده می شود.

نماینده سوریه در سازمان ملل با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع عربی از جمله قطر و عربستان و همچنین فرانسه در بحران خانمانسوز سوریه، گفت که این طرفها از همه امکانات مادی و رسانه های فتنه انگیز خود برای تخریب اقتصاد و برهم زدن امنیت سوریه استفاده می کنند و مفتیان (عرب) درباری را نیز برای نیل به اهداف خود به خدمت گرفته اند.
جعفری با اشاره به اقدامات غیر انسانی ترورریست ها در سوریه، اظهار داشت: یکی از فتواهای مفتیان درباری، موضوع "جهاد نکاح" است که برخی از مفتیان بی خرد و مزدور رژیم های معلوم الحال حاشیه خلیج فارس و به ویژه رژیم های قطر و عربستان صادر کرده اند؛ فتوایی که مغایر با ارزش های اعراب و تعالیم دین اسلام است. 
وی ادامه داد: هیأت نمایندگی سوریه در سازمان ملل متحد گزارشی جامع درباره فتواهای غیراسلامی و غیرانسانی "جهاد نکاح" تهیه و به دفتر دبیر کل سازمان ملل ارسال کرده که این دفتر گزارش مذکور را به عنوان یکی از اسناد رسمی سازمان ملل منتشر کرد و همه سازمان های حقوق بشر می توانند از مضمون این سند مهم مطلع شوند.
این مقام سوری با اشاره به این که تروریست های تکفیری به زنان سوری با نگاه برده نگاه می کنند، خواستار محاکمه سران عربستان و قطر شد و تصریح کرد: سران دولت های قطر و عربستان به علت حمایت از مفتیان درباری بی خرد که فتوای قتل مردم سوریه و تجاوز به زنان سوری را صادر می کنند، باید تحت پیگرد قرار بگیرند. 
جعفری همچنین از وخامت وضعیت امنیتی اردوگاه های آوارگان سوری در همسایگی این کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: دختران و زنان سوری مقیم اردوگاه های کشورهای همسایه امنیت ندارند و در معرض تجاوز و سوء استفاده جنسی قرار دارند.
نماینده سوریه در سازمان ملل با اشاره به نقش فرانسه در بحران سوریه  افزود: فرانسه برخلاف قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در امور داخلی سوریه دخالت و از گروه های مسلح تروریستی حمایت نظامی می کند و بدین طریق صلح، ثبات و امنیت بین المللی را به خطر می اندازد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها