محکومیت آمریکا از سوی سازمان دیده بان حقوق بشر

محکومیت آمریکا از سوی سازمان دیده بان حقوق بشر
سه شنبه 30 مهر 1392 - 19:37

العالم - سازمان دیده بان حقوق بشر آمریکا را به نقض قانون بین الملل متهم و اعلام کرد که حملات هواپیماهای بدون سرنشین ایالات متحده به یمن منجر به کشته شدن ده ها شهروند یمنی از جمله تعدادی زن و کودک شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان دیده بان حقوق بشر امروز (سه شنبه) در گزارشی 96 صفحه ای اعلام کرد که آمریکا در 6 حمله ای که این سازمان آنها را رصد کرده است، 82 نفر از جمله 57 شهروند یمنی را به قتل رسانده است که یکی از این حملات شش گانه در سال 2009 و بقیه حملات در سال های 2012 و 2013 اجرا شده است.
دیده بان حقوق بشر در گزارش خود می افزاید: حملات دوم سپتامبر 2012 و هفدهم دسامبر 2009 آمریکا در یمن بیشترین تلفات افراد غیرنظامی را برجای گذاشت.
این گزارش حاکی است که دو هواپیمای بدون سرنشین آمریکا روز دوم سپتامبر 2012 با شلیک موشک به سوی یک دستگاه خودرو در شمال شهر "رداع" یمن باعث کشته شدن 12 سرنشین این خودرو از جمله 3 کودک و یک زن باردار شدند در حالی که طبق قانون بین الملل حملاتی که مجریان آن فرقی بین نظامیان و غیرنظامیان قائل نشوند، ممنوع است. 
سازمان دیده بان حقوق بشر در این گزارش از استفاده هواپیماهای بدون سرنشین و جنگی آمریکا از موشک های کروز خبر داده و اعلام کرد: نیروی دریایی آمریکا روز 17 دسامبر 2009 حدود 5 موشک کروز را به سوی روستایی در یمن شلیک کرد که طبق اعلام دولت صنعاء به کشته شدن 34 تروریستِ مستقر در یک پایگاه آموزشی منجر شد ولی تحقیقات بعدی دولت یمن نشان داد که در این حمله علاوه بر کشته شدن 14 عضو القاعده حداقل 41 شهروند یمنی از جمله 9 زن و 21 کودک نیز کشته شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها