اذعان سازمان ملل به همکاری کامل سوریه

اذعان سازمان ملل به همکاری کامل سوریه
سه شنبه 30 مهر 1392 - 21:33

العالم - خانم "سیگرید کاگ" هماهنگ کننده هیأت مشترک سازمان منع سلاح شیمیایی و سازمان ملل متحد برای خلع تسلیحات شیمیایی سوریه اعلام کرد که دولت دمشق با این هیأت کاملاً همکاری می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کاگ که دیروز (دوشنبه) وارد دمشق شده، گفت: دولت سوریه تاکنون با هیأت خلع تسلیحات شیمیایی همکاری خوب و کامل داشته است.
خبرگزاری فرانسه تأکید کرد، هیأت خلع سلاح شیمیایی سوریه تاکنون از 17 مرکز تولید و نگهداری تسلیحات شیمیایی در این کشور بازدید کرده است.
این هیأت طبق قطعنامه 2118 شورای امنیت سازمان ملل متحد فعالیت خود را در سوریه آغاز کرده است.
قطعنامه 2118 شورای امنیت سازمان ملل که اواخر سپتامبر صادر شد، بر لزوم انهدام تسلیحات شیمیایی سوریه تا اواخر نیمه اول سال 2014 تصریح می کند.     
کاگ افزود: این هیأت تلاش می کند که طبق سقف زمانی مشخص شده برای انهدام تسلیحات شیمیایی سوریه، تا اواخر نیمه اول سال 2014 به مأموریت خود پایان دهد. 
"بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل جمعه گذشته "سیگفرید کاگ" را به عنوان هماهنگ کننده هیأت مشترک خلع سلاح شیمیایی سوریه انتخاب کرد؛ این هیأت شامل یکصد کارشناس از سازمان منع سلاح شیمیایی و سازمان ملل می باشد و مقر آن در قبرس است.
اولین هیأت مشترک خلع سلاح شیمیایی سوریه از نخستین روز اکتبر فعالیت خود را در این کشور آغاز کرد.
دولت سوریه لیستی را شامل 20 مرکز نگهداری تسلیحات شیمیایی به سازمان منع کاربرد تسلیحات شیمیایی برای بازرسی ارائه کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها