مراسم تدفین شهید بحرینی غرق گاز اشک آور شد

مراسم تدفین شهید بحرینی غرق گاز اشک آور شد
چهارشنبه 1 آبان 1392 - 22:02

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به مراسم تشییع و تدفین نوجوان هفده ساله بحرینی در منطقه بنی جمره در غرب منامه با شلیک گاز آشک آور حمله کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "علی خلیل الصباغ" نوجوان 17 ساله بحرینی در تظاهرات مسالمت آمیز منطقه بنی جمره از ناحیه سر مورد اصابت مستقیم بمب صوتی مزدوران امنیتی آل خلیفه قرار گرفت و در دم به شهادت رسید.

امروز هم نیروهای امنیتی آل خلیفه به مراسم تشییع و تدفین این شهید بحرینی در بنی جمره با گاز اشک آور حمله ور شدند.

در روز حادثه پس از اینکه علی مورد اصابت بمب صوتی قرار گرفت، نیروهای امنیتی با شلیک گاز اشک آور مردم را از منطقه دور کردند و اجازه ندادند مردم به این نوجوان که برروی زمین افتاده بود، نزدیک شوند.

پس از حادثه نیز وزارت کشور بحرین مدعی شد این نوجوان بحرینی بر اثر انفجار بمب ( نه از سوی مزدوران امنیتی) کشته شده است و وی مسلح بوده است.

علی خلیل الصباغ سومین بحرینی است که در روزهای گذشته به دست نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به شهادت می رسد.

در زیر تصاویر تشییع و تدفین شهید علی خلیل الصباغ و حمله نیروهای امنیتی به این مراسم را می توانید مشاهده کنید. شدت استفاده از گازهای سمی و اشک آور در این تصاویر مشهود است، شمار زیادی از بحرینی ها در اثر تنفس این گازها به شهادت رسیده و یا دچار ضایعات تنفسی شده اند. در حالی که این موضوع خشم مجامع حقوق بشری را به همراه داشته است، رژیم آل خلیفه همچنان از کشورهای مختلف گازهای سمی و اشک آور خریداری می کند، کره جنوبی آخرین کشوری است که آل خلیفه از آن مقادیر زیادی گاز سمی و اشک آور خریداری کرده است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها