وزارت خارجه سوریه: اتحادیه اروپا با سوری‌ها دشمنی دارد

وزارت خارجه سوریه: اتحادیه اروپا با سوری‌ها دشمنی دارد
پنج‌شنبه 2 آبان 1392 - 10:11

وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد : بیانیه پایانی نشست روز 21 اکتبر وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ نشان می دهد که این اتحادیه اروپا سیاستی اشتباه درخصوص بحران سوریه درپیش گرفته ، از وقایع این کشور کاملا ناآگاه است و با سوری ها دشمنی سرسختانه دارد .

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا سیاست خصمانه ای در قبال سوریه درپیش گرفته است و این سیاست مبتنی بر حمایت از گروه های تروریستی و تحریم های غیرقانونی و غیرموجه است که این تحریم ها تأثیری سوء در معیشت ملت سوریه خصوصاً در بخش های مواد غذایی و بهداشت گذاشته است، و مردم را با مشکل تأمین مواد و کالاهای ضروری مواجه کرده است.
وزارت امور خارجه سوریه تأکید کرد: وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه پایانی خود اذعان به همکاری اتباع کشورهای اروپایی و دیگر کشورها با تروریست های فعال در سوریه کرده اند و خواستار جلوگیری از انتقال افراطیون خارجی به سوریه شده اند.
بیانیه وزارت امور خارجه سوریه حاکیست : اتحادیه اروپا درباره وضعیت معیشتی وخیم ملت سوریه تظاهر به نگرانی می کند؛ درحالیکه می داند که علت اصلی دچار شدن ملت سوریه به چنین وضعیتی سیاست خصمانه، غیرانسانی و غیرقانونی خودش (اتحادیه اروپا) است.
وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: دولت و ملت سوریه نیازی به نصایح وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا ندارند و عزم خود را برای مبارزه با تروریسم و برقراری صلح و امنیت در کشورشان جزم کرده اند .
در این بیانیه آمده است گروه های تروریستی مسلح همچنان گلوله های خمپاره را به سوی مناطق مسکونی و مراکز غیرنظامی دمشق و حومه آن شلیک می کنند و هیچ فرقی بین نظامیان و شهروندان قائل نیستند؛ گروه های تروریستی روز 22 اکتبر گلوله های خمپاره به سوی تعدادی از مدارس شهر جرمانا استان ریف دمشق شلیک کردند که به شهادت 6 شهروند و زخمی شدن 40 شهروند دیگر از جمله 15 دانش آموز منجر شد که وضعیت جسمی تعدادی از این دانش آموزان وخیم است .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها