باز ماندن اتاق شلیک موشک اتمی در آمریکا !

باز ماندن اتاق شلیک موشک اتمی در آمریکا !
پنج‌شنبه 2 آبان 1392 - 11:53

در دو حادثه جداگانه شماری از نظامیان ارتش آمریکا در دو پایگاه مجهز به موشک های هسته ای مرتکب سهل انگاری هایی شدند که ممکن بود این کشور را دچار فاجعه هسته ای کند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مسئولان نظامی آمریکا فاش كردند كه در دو حادثه جداگانه محافظان دو مرکز مجهز به موشک های هسته ای به علت سهل انگاری درب های این مراکز را باز گذاشته بودند. این اقدام می توانست سبب ساز احتمال فاجعه اتمی شود.

سایت روزنامه "اهرام" نوشت: ژنرال جان شيتس سخنگوي مرکز فرماندهی حملات جهانی که بر ماموريت هاي هسته اي نيروي هوايي آمريكا نظارت مي كند، گفت: در ماه آوريل گذشته در پايگاه مينوت داكوتاي شمالي آمريكا يكي از افسران محافظ مرکز کنترل و شلیک اتمی در حالت خواب آلودگي قرار داشت و همكار وي هم به آشپز اجازه داد وارد مركز كنترل و شليك بمب اتمي شود تا غذايش را بردارد.

يك ماه پس از اين حادثه نیز در پايگاه مالستروم در مونتانا بازهم یکی از افسران محافظ در خواب به می برد و همکار دیگر هم برای ورود گروه تعمير و نگهداري درب قسمتی را که در آن موشک های اتمی قاره پیما آماده شلیک هستند باز گذاشته بود.

با این حال در این دو حادثه جداگانه 2 افسر خاطی 2 ماه کسر از حقوق شدند و ديگر افسران و مقامات نظامي نيز کتبا توبیخ شدند.

در سال 1387 نیز رابرت گيتس وزير دفاع وقت آمريکا دو مقام ارشد نيروی هوايی این کشور را به دليل اشتباه در "حفظ ایمنی و امنيت سلاح های هسته ای آمريکا" از کار برکنار کرده بود.مقامات رسمی آمريکا گفتند، وزير دفاع آمريکا از «ميشل وين» دبير نيروی هوايی آمريکا و ژنرال «ميشل موسلی» فرمانده نيروی هوايی، بالاترين مقامات غيرنظامی و نظامی اين نيرو خواسته است، استعفا دهند.

مقامات رسمی آمريکا گفته‌اند، وزير دفاع آمريکا از ميشل وين و ميشل موسلی بالاترين مقامات غيرنظامی و نظامی اين نيرو خواسته است، استعفا دهند. آنها روز پنجشنبه ۱۶ خرداد ماه استعفای خود را تسليم کردند و وزير دفاع هم استعفای آنان را پذيرفته است. در یکی از این موارد که باعث برکناری این دو نفر شد، بمب‌افکن‌های ارتش آمريکا به اشتباه موشک های مسلح به کلاهک هسته‌ای را ميان دو پايگاه نظامی در خاک آمريکا جابه جا کردند؛ و مورد دوم هم قطعات مربوط به کلاهک‌های هسته‌ای به جای تجهيزات نظامی ديگر به صورت اشتباهی به تايوان صادر شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها