اجتناب اسرائیل از درگیر شدن با حزب الله لبنان

اجتناب اسرائیل از درگیر شدن با حزب الله لبنان
جمعه 3 آبان 1392 - 20:19

موشه یعالون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که این رژیم از درگیری با حزب الله لبنان اجتناب می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "موشه یعالون" وزیر جنگ اسرائیل بار دیگر بر لزوم جلوگیری از حمایت تسلیحاتی سوریه از حزب الله لبنان تأکید و اعلام کرد که باید با تهدیدها عاقلانه برخورد کرد و نباید خود را در درگیری های نسنجیده گرفتار کرد.

به گزارش روزنامه السفیر چاپ بیروت، یعالون روز گذشته در دانشگاه تل آویو گفت: اسرائیل نباید فریب اقدامات تحریک آمیز طرف های مسلح را بخورد و خود را گرفتار درگیری و جنگ کند.

وی افزود: 2 ماه پیش یکی از گروه های جهادی فعال در سطح بین الملل به حزب الله لبنان حمله کرد و درپی شلیک چهار موشک به سوی اسرائیل بود تا اسرائیل را وادار به نشان دادن واکنش و درگیر شدن با حزب الله کند. باید بسیار عاقلانه رفتار کرد و تصمیم گرفت زیرا هر گونه اقدام نسنجیده ای منجر به بروز مشکل می شود.

"نوعام تیبون" فرمانده منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی در شهر مرکزی هرتزلیا نیز اعلام کرد که ارتش اسرائیل هر گونه نقل و انتقال اسلحه بین سوریه و حزب الله لبنان را تحت نظر دارد و اجازه نخواهد داد که هیچ سلاحی از سوریه به حزب الله منتقل شود.

تیبون گفت: جنگ سوریه جنگ داخلی نیست، بلکه جنگی است که گروه ها و کشورهای مختلفی در آن مشارکت دارند و نیروهای خود را به سوریه برای مشارکت در این جنگ می فرستند که ایران و حزب الله از جمله این گروه ها و کشورها هستند.

فرمانده ناحیه شمال سرزمین های اشغالی پیش بینی کرد که جنگ سوریه ادامه خواهد یافت و بشار اسد رئیس جمهوری این کشور به مبارزه خود با شورشیان ادامه خواهد داد.

تیبون درباره سیاست اسرائیل در قبال جنگ سوریه گفت: اسرائیل در این جنگ به نفع هیچ یک از طرف های درگیر دخالت نخواهد کرد. وی در عین حال اذعان کرد که اسرائیل همچنان اعضای زخمی گروه های مسلح را در بیمارستان های خود درمان خواهد کرد و کمک هایی را نیز به این گروه ها خواهد فرستاد.

تاکنون شمار زیادی از تروریست های مجروح سوری از گروه های مسلحِ مخالف نظام سوریه در بیمارستان های سرزمین های اشغالی واقع در بلندی های جولان و همچنین بیمارستان شهر نهاریا درمان شده اند که برخی رقم آنها را حدود 300 نفر اعلام می کنند. این افراد پس از درمان دوباره به واحدهای تروریستی خود می پیوندند که رابطه نزدیکی با سازمان اطلاعات اسرائیل دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها