خاطرات تلخ دختر سوری از یک شیخ سلفی + فیلم

شنبه 4 آبان 1392 - 16:35

یک دختر سوری که به دلیل جنگ در سوریه و اقدامات گروه‌های تروریستی آواره کشور اردن شده است، ماجرای تلخ آشنایی خود را با یکی از شیوخ سلفی سعودی اینگونه تعریف می کند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این دختر سوری به خبرنگار شبکه لبنانی "او تی وی" گفت: یک "شیخ سعودی" ابتدا به بهانه کمک به خانه ما مراجعه کرد، البته اینگونه مراجعه ها از سوی سعودی ها بسیار است. بار اول با این موضوع (ازدواج) مخالفت کردم، ولی او اصرار کرد که دوباره من را ببیند؛ بار دوم به من گفت که اوضاع سوریه بسیار بد شده و بازگشت به سوریه غیر ممکن است، و با توجه به اینکه مردی در خانه ما نیست و اوضاع بسیار سخت شده حاضر است که به عنوان یک مرد، مسئولیت ما را به عهده بگیرد.
این دختر سوری خاطرنشان کرد: این شیخ سعودی گفت که خانواده‌ام را به عربستان منتقل می کند، و از آنها مراقبت خواهد کرد.
وی با اشاره به درخواستش از این مرد سعودی برای ثبت ازواجشان، اظهار داشت: ما در سوریه برای ازدواج کاغذی را به عنوان سند می نویسیم، و من به او گفتم که باید مدرکی را امضا کنیم، ولی او طفره رفت و مدعی شد که این کار بدون مجوز ممنوع است و ممکن است که هردو به زندان بیفتیم !
این دختر سوری تأکید کرد: پافشاری من برای امضای مدرک و سندی در خصوص این ازدواج به این دلیل بود که بسیاری به من هشدار دادند که این مسأله بسیار ضروری است، ولی او تأکید می کرد که این کار غیر قانونی است.
وی ظاهر و چهره این سعودی را شبیه به سلفی‌ها توصیف کرد و گفت: درحالیکه من قبلا در سوریه ویا اردن نقاب نمی زدم، من را مجبور کرده بود که نقاب بزنم. او تهدید کرده بود که اگر کسی را از این موضوع مطلع کنم، من را تحویل پلیس می دهد، چرا که ظاهر فریبنده‌اش او را یک "شیخ بیگناه" نشان می‌داد و کسی به او شک نمی کرد.
این دختر سوری با اشاره به بدرفتاری این سلفی سعودی تأکید کرد که وی در طول این مدت به او قرص‌های ناشناخته‌ای را ‌خوراند، و به شیوه‌های مختلف او را مورد آزار و اذیت قرار داد.
این دختر سوری خاطرنشان کرد که این سعودی 3 همسر و 15 فرزند دارد، و با سوء استفاده از وضعیت معیشتی دشوارش، او را فریب داد و پس از 4 ماه زندگی اکنون در سن 20 سالگی او را طلاق داده است.

پربیننده ترین خبرها