با وجود تهدیدها زنان عربستانی رانندگی می کنند

با وجود تهدیدها زنان عربستانی رانندگی می کنند
شنبه 4 آبان 1392 - 18:39

فعالان زن عربستانی خواهان برخورداری از حق رانندگی، امروز شنبه، بر اثر فشار شدید مقامات عربستانی تصمیم گرفتند از مقابله مستقیم با نیروهای امنیتی این کشور بپرهیزند ولی خواسته خود را همچنان دنبال کنند.

 به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، فعالان زن عربستانی گفتند: وزارت کشور در بیانیه ای از آنها خواسته است که امروز رانندگی نکنند.

"منصور الترکی" سخنگوی وزارت کشور عربستان روز پنج شنبه با اعلام این که زنان حق رانندگی ندارند، با لحنی هشدار آمیز اظهار داشت که در عربستان رانندگی زنان ممنوع است و طبق قانون با تخطی کنندگان از این قانون و حامیان و مشوقان رانندگی زنان برخورد خواهد شد.
وی تاکید کرد که یک گروه، نمی توانند خواسته خود را به همه تحمیل کند.
از سوی دیگر "نجلاء الحریری" یکی از فعالان زن عربستانی دیروز جمعه اعلام کرد که برای احترام به هشدارهای وزارت کشور و به منظور جلوگیری از سوء استفاده دیگر گروها از این اقدام فعالان زن عربستانی، از زنان می خواهیم روز شنبه رانندگی نکنند و ابتکار نشستن پشت فرمان در روز شنبه 26 اکتبر را تغییر دهند.

"ایمان النجفان" فعال و وبلاگ نویس عربستانی تصریح کرد که زمان تعیین شده برای پشت فرمان نشستن زنان(26 اکتبر) تنها یک زمان نمادین است زیرا زنان عربستانی در عمل رانندگی را پیش از این تاریخ آغاز کرده اند و این روند همچنان ادامه دارد.
خاطرنشان می شود که برخی فعالان زن عربستانی نیز در صفحه تویتر خود، تاریخ 31 نوامبر را به عنوان زمان جدید به چالش کشیدن ممنوعیت رانندگی زنان اعلام کرده اند.

فعالان عربستانی فعالیت خود را در این زمینه با شعار " رانندگی یک اختیار است نه اجبار" از طریق شبکه های اجتماعی آغاز کرده اند اما آنها رهبری مرکزی در این زمینه ندارند .

"میساء العمودی" دیگر فعال زن عربستانی نیز اظهارداشت که بدون شک مقامات سعودی با هرگونه تجمع در زمان و مکانی مشخص مخالفند و بر همین اساس ما در صدد آرام کردن اوضاع و بیان این امر هستیم که این فعالیت بدون تعیین زمان مشخص ادامه می یابد. 

"کمپین رانندگی زنان 26 اکتبر" عربستان پیشتر طی فراخوانی خواهان رانندگی زنان در خیابانها در اعتراض به ممنوعیت رانندگی آنها و تاکید بر لزوم آزادی رانندگی زنان در روز شنبه 26 اکتبر، شده بود.

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها