جاسوسی یازده ساله آمریکا از دولت آلمان

جاسوسی یازده ساله آمریکا از دولت آلمان
يکشنبه 5 آبان 1392 - 11:32

سازمان های جاسوسی آمریکا از سال 2002 در حال شنود مکالمات و تماسهای دولت آلمان بوده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پس از افشای شنود مکالمات تلفنی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا، اکنون اطلاعات جدیدی منتشر شده که حاکی است این جاسوسی از سال 2002 تاکنون ادامه داشته است.

نشریه اشپیگل آلمان فاش کرده است که در پی تماس تلفنی مرکل با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پس از انتشار خبر جاسوسی از وی، اوباما به مرکل گفته است که از این اقدام با خبر بوده، دستور توقف این اقدام را داده و از مرکل عذرخواهی کرده است.

شماره تلفن مرکل از سال 2002  در فهرست واحد خدمات گردآوری ویژه آژانس امنیت ملی آمریکا NSA موسوم به SCS با عنوان "جی ای صدراعظم مرکل" تا چند هفته قبل از سفر اوباما به برلین در ماه ژوئن قرار داشته است.

بر این اساس اگرچه واحد SCS ادعا می کند که در برلین شعبه جاسوسی ثبت شده ندارد، اما ماموران ان اس ای و سازمان سیا، تماسهای دولت آلمان را با دستگاه های بسیار پیشرفته شنود می کردند.

اشپیگل به استناد مدرکی مربوط به سال 2010 می نویسد: چنین مراکزی در 80 نقطه از جهان شامل پاریس، مادرید، رم، پراگ،ژنو و فرانکفورت وجود دارد.

از زمانی که ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق و فراری سازمان های جاسوسی آمریکا با افشای اسنادی، آژانس امنیت ملی این کشور را به جاسوسی از شهروندان آمریکایی و سایر کشورهای جهان به خصوص آمریکای لاتین و اروپا متهم کرده است، زمان زیادی نمی گذرد، اما جزئیات زیادی از ابعاد مختلف جاسوسی‌های دولت آمریکا افشا شده است.

هفته اخیر اطلاعات فراوانی از جاسوسی آمریکا در فرانسه و آلمان منتشر شده و با خشم شدید سران این کشورها همراه شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها