احداث شهر زیر مسجد الاقصی

احداث شهر زیر مسجد الاقصی
يکشنبه 5 آبان 1392 - 22:21

دبیرکل هیات عمومی انجمن حمایت از قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی هشدار داد، رژیم صهیونیستی درحال ساخت شهری زیر مسجد الاقصی است که تا سال 2020 گنجایش هزاران بازدید کننده را خواهد داشت.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "حنا عیسی" تأکید کرد که رژیم صهیونیستی علاوه بر ساخت چندین رواق در جوار مسجد الاقصی با گنجایش هزاران نفر، اقدام به ساخت 100 معبد در کنار مسجدالاقصی نموده است و قصد دارد یک کنیسه را نزدیک نمازخانه مروانی در داخل مسجدالاقصی احداث کند.
عیسی تاکید کرد: همه این اقدامات در کنار حملات روزانه به این مکان شریف و نیز تصویب قوانینی است که هدف از آن تجزیه زمانی و مکانی مسجدالاقصی است؛ همان کاری که قبلا با حرم ابراهیمی در شهر الخلیل صورت گرفت.
حرم ابراهیمی از سال 1996 و بعد کشتار 30 مسلمان هنگام نماز صبح به دست یک شهرک نشین صهیونیست، به دو قسمت تقسیم شد؛ یک قسمت مخصوص مسلمانان و قسمت دیگر مخصوص یهودیان.
"حنا عیسی" خاطرنشان کرد،  رژیم صهیونیستی در حال اجرای سیاست پاکسازی نژادی در این شهر است تا آن را پایتخت یهودیان بدون حضور اعراب اعلام کند، و آخرین اقدامی که در این زمینه انجام داده خودداری از ثبت نام 22 هزار کودک فلسطینی در شناسنامه اولیایشان بوده است.
دبیرکل هیات عمومی انجمن حمایت از قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی گفت: اسرائیل تلاش می کند اراضی فلسطینیان را در قدس و کرانه باختری سرقت کند.
حنا عیسی اظهار داشت که در قدس یک میلیون نفر زندگی می کنند 750 هزار تن از آنان یهودیانی هستند که دست به اقدامات تروریستی علیه مساجد و کلیساها می زنند، و عرب ستیزند و در اراضی فلسطینی دست به اقدامات تخریبی مانند سوزاندن درختان زیتون می زنند.
حنا عیسی خاطرنشان کرد، رژیم صهیونیستی به خوبی از اوضاع فلسطین و تفرقه میان گروههای فلسطینی و برخورد دوگانه جهان مسیحیت با قدس بهره برداری می کند؛ مثلا اخیرا امریکا از رای گیری برای 6 تصمیم یونسکو به نفع فلسطین و بیت المقدس جلوگیری کرد؛ و در دشمنی با حقوق قانونی ملت فلسطین در کنار این رژیم ایستاد.
مسجدالاقصی تقریبا هرروز از سوی شهرک نشینان صهیونیست مورد حمله قرار می گیرد، که این اقدامات تحت حمایت و حراست شدید نیروهای ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی صورت می گیرد. این امر موجب خشم فلسطینی ها و تقابل میان دوطرف شده است.

پربیننده ترین خبرها