قاچاق آوارگان سوری به انگلیس

قاچاق آوارگان سوری به انگلیس
دوشنبه 6 آبان 1392 - 11:05

العالم - روزنامه انگلیسی " ساندی میرور" از قاچاق آوارگان سوری به انگلیس درازای دریافت هر نفر حدود 18 هزار دلار توسط باندهای جنایتکار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " ساندی میرور" نوشت فعالیت های باندهای قاچاق انسان ، نگرانی های جدی را درخصوص احتمال اقدام گروه های تروریستی مانند القاعده در استفاده از تاکتیک های مشابه برای قاچاق عناصر جهادی به اروپا ایجاد کرده است.

به نوشته این روزنامه ، یک باند ترکی که در شهر استانبول ترکیه فعالیت می کند، به محققان مخفی خود اعلام کرده است که با استفاده از گذرنامه های تقلبی به قاچاق آوارگان سوری به انگلیس اقدام می کند و درازای قاچاق هر نفر، 11 هزار پوند (معادل 18 هزار دلار) از آن ها دریافت می کند.

به گفته این محققان ، یک زن معلم سوری همه پس انداز زندگی خود را به این باند ترک داد تا آن ها وی را به طور قاچاقی به انگلیس بفرستند.

بر اساس این گزارش ، این زن سوری که برای حمایت از هویتش ، نام " عشتار " برای وی انتخاب شده بود، درزمان حاضر در جنوب انگلیس زندگی می کند و یک باند قاچاق وی را با هواپیما از ترکیه به وین پایتخت اتریش منتقل کرده و از آن جا با خطوط هوایی " بریتیش ایرویز " و با گذرنامه تقلبی به انگلیس فرستاده است.

به گفته عشتار ، صدها تن از آوارگان سوری ، پول های فراوانی را در اختیار باندهای ترکیه قرار می دهند تا آنان را برای گرفتن پناهندگی سیاسی در انگلیس به این کشور بفرستند.

عشتار گفته است که وی همه پس انداز خود و خانواده اش را برای پرداخت 13 هزار یورو (11 هزار پوند استرلینگ) به این باند قاچاق پرداخت کرده است تا درمقابل آن ها به او کمک کنند تا بتواند یک زندگی جدید و امن را در انگلیس شروع کند.

عشتار افزود این باند ترکیه ، عکس وی را گرفتند و وی را به مدت ده روز به همراه شمار زیادی از آوارگان سوری در یکی از هتل های شهر استانبول نگاه داشتند تا این که بالاخره با آن ها تماس گرفته شد و شخصی به نام ناصر از طرف این باند قاچاق نزد آنان آمد و از آن ها خواست که هیچ سوالی از وی نپرسند  و فقط با وی به فرودگاه استانبول بروند.

به گفته عشتار ، وی توانست که از چند پست بازرسی امنیتی عبور کند؛ زیرا بلیت لبنان را به همراه داشت ؛ جایی که آوارگان سوری اجازه رفتن به آن جا را دارند.

عشتار گفت که همراهش به جای اینکه او را به داخل هواپیمای عازم بیروت بفرستد ، وی را به داخل هواپیمایی که به مقصد وین می رفته ، فرستاده و وی با گذرنامه تقلبی و با همراه یک نفر به وین و از آن جا به نروژ و سپس سوئد رفته ، و سپس درسفری 36 ساعته ، به انگلیس رفت، بدون اینکه همراهش یک کلمه با وی صحبت کند.

این زن سوری گفته است که فرد همراهش ، گذرنامه تقلبی او را درصورت لزوم دراختیارش قرار می داد و وقتی که به فرودگاه هیثرو در نزدیک لندن رسیدند ، گذرنامه قبل از ورود وی به دفتر مهاجرت از او گرفته شد و از او خواسته شد که تقاضای پناهندگی سیاسی خود را به کارکنان دفتر مهاجرت ارائه دهد.

به نوشته ساندی میرور ، تجارت قاچاق آوارگان سوری ، میلیون ها پوند استرلینگ را به جیب باندهای قاچاق انسان ترکیه واریز می کند و این باندها در همه مناطق اروپا و در انگلیس اعضایی دارند که آوارگان قاچاق را به مناطق مختلف اروپا منتقل می کنند و برخی دیگر از اعضای این باندها نیز برای تسهیل ورود آوارگان به کشورهای مورد نظر، در فرودگاه ها فعالیت می کنند.

باندهای ترکیه در ازای دریافت مبالغ هنگفت به انتقال آوارگان سوری به ایتالیا ،هلند و کشورهای اسکاندیناوی اقدام می کنند و از آنان مبالغی را جهت رفتن به انگلیس و طلب پناهندگی سیاسی می گیرند و در بسیاری از اوقات ، می توانند در عرض چند ساعت از فرودگاه هایشان خارج شوند زیرا مسئولان مهاجرت نمی خواهند آنان را به علت خشونت های موجود در کشورشان ، به آن جا بازگردانند.

رهبر باند گروه ترکی موسوم به ابونصار ، به روزنامه ساندی میرور گفته است که انتقال آوارگان سوریه به فرودگاه هیثرو در نزدیک لندن با گذرنامه های تقلبی ، کار بسیار آسانی است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها