سفر تروریست ایرلندی به سوریه پس از لیبی

سفر تروریست ایرلندی به سوریه پس از لیبی
سه شنبه 7 آبان 1392 - 23:02

تروریست 34 ساله ای که در سوریه به نام "سام ایرلندی" معروف شده است، پیش از این در جنگ لیبی حضور داشت و به گروه های مسلح آموزش نظامی می داد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "سام" می گوید: پس از مشاهده وقایع کشورهای عربی در سال 2011 از تلویزیون و پیگیری حوادث بر روی فیس بوک، تصمیم خود را گرفتم و برای سفر به لیبی، بلیت تهیه کردم.

وی با اشاره به مهارتهایش گفت که وقتی به لیبی رسید، به عنوان مربی و کارشناس اسلحه به آموزش استفاده از تفنگ دوربین دار پرداخت و به عضویت تیپ طرابلس درآمد که در براندازی قذافی سهیم بود. پس از شش ماه درگیری شدید، سرانجام به همراه تیپی که او در آن عضویت داشت، در اواخر آوریل 2011 وارد پایتخت لیبی شد.

پس از براندازی قذافی، سام به ایرلند برگشت؛ آن گاه کتابی به زبان انگلیسی درباره تجربه هایی که در لیبی اندوخته بود، نوشت. در تابستان 2012 و در حالی که درگیری ها در سوریه به مرحله ای خونین رسیده بود، به ترکیه سفر کرد و از آن جا راهی ادلب شد تا به دامادشان که پیش از او به این شهر آمده بود، بپیوندد و تیپی از جنگجویان لیبیایی را تشکیل دهد.

وی خاطرنشان کرد که وقتی به ادلب رسید، متوجه شد که جنگجویان فاقد هرگونه تجربه جنگی هستند. چهار ماه پس از حملات هوایی و کمین های مختلف، سام تصمیم گرفت به ایرلند بازگردد، زیرا جریان های تندرو قدرت یافته بودند؛ از نظر او ارتش آزاد در حال فروپاشی است و روز به روز از قدرت این گروه در برابر گروه های تندرو کاسته می شود.

سام ایرلندی تأکید کرد، آنچه او را نگران می کند، جوانانی هستند که بدون هرگونه تجربه ای به سوریه سفر می کنند و آن گاه خود را در برابر نیروهای آموزش دیده حزب الله و ارتش سوریه می بینند.

وی می گوید: نیروهای حزب الله قدرتمند هستند و به مبارزات چریکی عادت دارند. پیام من به جوانانی که جنگ در سوریه را در سر می پرورانند، این است: به سوریه نروید !

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها