طرح شش ماده ای ایران کلید قفل مذاکرات هسته ای

طرح شش ماده ای ایران کلید قفل مذاکرات هسته ای
پنج‌شنبه 9 آبان 1392 - 21:39

طرح شش ماده ای که ایران پیشنهاد داده است، می تواند بسیاری از نگرانی های کشورهای غربی را برطرف کند و هر گونه بهانه را از دست کشورهایی که در ده سال گذشته با تهران دشمنی می کردند ، بگیرد .

امیر موسوی کارشناس مسائل سیاسی امروز (پنجشنبه) به سوال های متعدد خبرنگار العالم در خصوص مذاکرات هسته ای از جمله این که نتایج مذاکرات چهار روزه ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی چه بود؟ طرح شش ماده ای ایران چیست؟ آیا آژانس با طرح ایران موافقت خواهد کرد؟ خطوط قرمز ایران چیست؟ آیا ایران به بازرسان آژانس اجازه بازدید از مرکز نظامی پارچین را که غرب درباره آن جنجال به راه انداخته است، خواهد داد؟ پاسخ داد.
موسوی گفت: مرحله کنونی مرحله آزمودن متقابل است و به نظر می رسد که ایران طرح مهمی را در چهار روز گذشته ارائه داد تا مسائل فنی و کارشناسی در دو روز اول و مسائل سیاسی نیز در دو روز دوم بررسی شود .
این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: امکان اینکه طرح ایران راه را برای حصول تفاهم در آینده هموار کند ، وجود دارد .
موسوی در ادامه با بیان اینکه طرح شش ماده ای شامل سه خط قرمز است که ایران این خطوط قرمز را برای گروه 1 + 5 مشخص کرده است، اظهار داشت: این خطوط قرمز شامل حق ایران در دست یابی به فناوری هسته ای صلح آمیز ، تداوم غنی سازی اورانیوم در خاک ایران و حفظ اورانیوم غنی شده در سطوح مختلف است .
موسوی اعلام کرد: مسائل دیگر از جمله بازدیدهای سرزده ، پروتکل الحاقی و بازدید از برخی مکان ها مانند پارچین قابل مذاکره و تفاهم است هر چند ایران ملاحظاتی درباره پروتکل الحاقی دارد . 
MKH-31-16:32

پربیننده ترین خبرها