بازداشت 30 فلسطینی 2 روز پس از آزادی 26 اسیر

بازداشت 30 فلسطینی 2 روز پس از آزادی 26 اسیر
جمعه 10 آبان 1392 - 10:56

العالم - رژیم صهیونیستی ظرف 2 روز پس از آزادی 26 اسیر فلسطینی،بیش از 30 تن از فلسطینیان را بازداشت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبه العالم، نیروهای رژیم اشغالگر 2 روز پس از آزادی 26 اسیر فلسطینی، در شمال کرانه باختری یک جوان فلسطینی را به شهادت رساندند، چند فلسطینی دیگر را زخمی و 15 تن را بازداشت کردند.

در میان 15 فلسطینی بازداشت شده 3 نفر از مسئولان حماس به نام های فرج رمانه، حسین ابوکویک و جمال الطویل به چشم می خورند. نظامیان اسرائیلی به منازل این افراد حمله و آنها را بازداشت کردند.

همسر جمال الطویل از مسئولان حماس که در این حملات بازداشت شده است، به خبرنگار العالم گفت: اسرائیل نمی خواهد هیچ فلسطینی فریادی علیه این رژیم بکشد یا در اعتراض به یهودی سازی قدس تظاهرات کند، بلکه می خواهد اهداف خود را بدون هیچ اعتراض و انتقادی اجرایی کند.

کارشناسان سیاسی می گویند، رژیم اسرائیل هیچ اسیری را آزاد نمی کند مگر اینکه مدتی بعد یک فلسطینی را بازداشت کند و بازداشت بیش از 30 فلسطینی درپی آزادی 26 اسیر فلسطینی مؤید این مدعاست.

صهیونیست ها در چارچوب توافق از سرگیری مذاکرات سازش این هفته 26 اسیر فلسطینی را از زندان عوفر در سرزمین های اشغالی آزاد کردند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر برای کاهش مخالفت تندروهای صهیونیست در قبال آزادی این اسرا با ساخت هزار و 500  واحد مسکونی در قدس شرقی و چند طرح توسعه طلبانه دیگر در اراضی اشغالی موافقت کرد.

ساخت و ساز های جدید در حالی صورت خواهد گرفت که هفته آینده دور جدیدی از مذاکرات سازش بین صهیونیست ها و تشکیلات خودگردان برگزار خواهد شد.

همچنین اشغالگران در دومین روز آزادی اسرای فلسطینی بار دیگر مرتکب جنایتی شدند و خون جوانی بیست ساله به نام محمد طزازعه را در منطقه قباطیه به زمین ریختند. 

محمد طرازعه و چند جوان دیگر تلاش می کردند که نظامیان اشغالگر را از بازداشت یک فلسطینی منع کنند که این شهید با گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

واصل ابویوسف عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین به خبرنگار العالم گفت: شهادت یکی دیگر از جوانان قهرمان ملت فلسطین با گلوله ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر نشان داد که این رژیم افراطی همچنان به اقدامات تجاوزکارانه خود ادامه می دهد و از شهرک سازی، حمله به منازل فلسطینی ها، بازداشت ها و قتل بی رحمانه آنها دست برنخواهد داشت.

1-06:45

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها