الابراهیمی: سفرم به دمشق بسیار خوب بود

الابراهیمی: سفرم به دمشق بسیار خوب بود
جمعه 10 آبان 1392 - 16:16

نماينده ويژه سازمان ملل درامور سوريه، از سوري ها خواست كه همه با هم براي نجات اين كشور از وضعيت بحراني فعلي همكاري كنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اخضر ابراهيمي كه پس از پایان دیدار پنج روزه از دمشق راهی بيروت (پايتخت لبنان) شده تا با مقامات این کشور دیدار کند، به محض ورود به بيروت با ميشل سليمان رئيس جمهوري لبنان ديدار كرد.

ابراهيمي پس از ديدار با سليمان در نشست خبري کوتاهی در بيروت گفت سفر وي به سوريه با هدف اطلاع از نظرات نظام سوريه و مخالفان اين كشور و نيز از مواضع كشورهاي اطراف سوريه درخصوص  نشست بين المللي ژنو 2 صورت گرفت.

ابراهيمي دراين نشست خبري، سفر به دمشق را خوب توصيف كرد و گفت كه دراين سفر با بشار اسد رئيس جمهوري سوريه و احزاب سياسي سوريه ديدار و گفتگو كرد.

ابراهيمي افزود كه دولت سوريه آمادگي بدون قيد و شرط خود را براي حضور در نشست ژنو 2 اعلام كرد.

وي افزود: "همه مي دانند كه بحران سوريه، بسيار خطرناك است و اين بحران نه فقط مردم سوريه بلكه همه منطقه را تهديد مي كند".

نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه با بیان اینکه كه نتايج سفر خود به سوريه را به اطلاع پنج عضو دائم شوراي امنيت خواهد رساند، افزود: گروه دولت اسلامي عراق و شام (داعش) به نشست ژنو 2 اهميت نمي دهد اما مخالفان ملي سوريه حاضر به شركت در نشسشت ژنو 2 هستند.

فرستاده سازمان ملل به سوریه در ادامه با تاکید بر این مهم که همه سوري ها بايد براي نجات كشورشان از وضعيت بحراني موجود همكاري كنند، یادآور شد که هنوز زمان برگزاري نشست ژنو 2 مشخص نشده است.

ميشل سليمان رئيس جمهوري لبنان نيز درديدار با ابراهيمي، راه حل نظامي براي بحران سوريه را بعيد دانست و خواستار توسل به راه حل سياسي براي حل اين بحران شد.

قرار است كه ابراهيمي همچنين با نبيه بري رئيس مجلس نمايندگان لبنان و نجيب ميقاتي نخست وزير دولت مستعفي اين كشور ديدار كند.

سفر اخضر ابراهيمي به چند كشور عربي براي فراهم كردن زمينه برگزاري نشست ژنو 2 با هدف حل و فصل بحران سوريه صورت گرفته است.

وی گفت که در سفر منطقه ای خود برنامه ای برای دیدار با مقامات سعودی و سفر به عربستان ندارد.

پربیننده ترین خبرها