کمک نقدی سلفی های کویت به تروریست های سوریه

کمک نقدی سلفی های کویت به تروریست های سوریه
سه شنبه 14 آبان 1392 - 15:15

يك فعال كويتي از جمع آوري 80 تا 100 ميليون دلار پول در طول سال جاري ميلادي در اين كشور براي افراد و گروههاي مسلح در سوريه به منظور جنگ با دولت این کشور پرده برداشت.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، اين فعال كويتي كه در زمينه جمع آوري كمك ها براي به اصطلاح "مقاومت سوريه" فعالیت مي كند، گفت: دولت كويت در حال حاضر اقدامي عليه جمع آوري پول براي جنگجویان مسلح در سوريه نمي كند؛ هرچند كه از وقوع اين امر خارج از حيطه نظارتي خود خرسند نيست.
وي خاطرنشان کرد: دولت كويت به اندازه كافي با اسلامگرايان در زمينه پرونده هاي سياسي داخلي اختلاف و مشكل دارد و نمي خواهد پرونده ديگري با آنها بگشايد.
اين فعال كه چند بار به استان هاي حلب و ادلب در سوريه رفته و با گروه هاي مسلح و فرماندهان آن به طور مستقيم تماس گرفته است، در گفتگو با روزنامه الحيات اظهار داشت: درحال حاضر به علت كاهش منابع جنگجويان و افزايش حمايت روسيه و ايران از نظام سوريه، نبرد در سوریه پیچیده شده است.
وي كه خواست نامش فاش نشود، درعين حال گفت: همه بحث و سخن ها درباره اجلاس ژنو 2 و تحركات سياسي بين المللي بي ارزش است زيرا ميدان نبرد فصل الخطاب است و كسي كه مناطق را به كنترل درآورد و سلاح داشته باشد، بر سوريه جديد سلطه خواهد داشت و اين واقعيتي است كه قدرت هاي بزرگ از آن آگاهند و خشنود نيستند.
شماري از شيوخ سلفي كويتي در زمينه جمع آوري پول براي گروه هاي مسلح سوري در اين كشور فعاليت و از طريق رسانه ها شماره حساب و شماره تلفن براي دريافت كمك ها اعلام مي كنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها