بن علی و عربستان به دنبال بحران سازی در تونس

بن علی و عربستان به دنبال بحران سازی در تونس
سه شنبه 14 آبان 1392 - 21:06

العالم- رئیس سازمان اطلاعات عربستان با تشکیل یک کار گروه بحران ساز به تلاش برای ایجاد بحران و تنش در تونس پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم سایت "رای الیوم" روز سه شنبه فاش کرد : به اطلاعاتی دست یافته که نشانگر تشکیل یک کارگروه بحران ساز مجهز به بانک اطلاعاتی در تونس از سوی بندر بن سلطان و تلاش آشکار آن برای تاثیر گذاری بر روند حوادث تونس بخصوص در زمینه جنبش النهضه و جنبش اسلامی است.

رئیس این کارگروه که مشاوره های گسترده ای نیز به اعضا ارائه می دهد زین العابدین بن علی، دیکتاتور برکنار شده تونس است که اینک در عربستان به سر می برد.

در گزارش مزبور آمده است که بن علی علاوه بر ارائه مشاوره های میدانی با بعضی افراد در تونس تماس برقرار می کند.

ظاهرا هدف از گماشتن بن علی به ریاست این کارگروه خارج کردن او از انزوا و درگیر کردن در فعالیت هایی است که تاکنون برای وی ممنوع بوده است بخصوص که تا کنون دو نشست با حضور او در یک موسسه سلطنتی سعودی تحت عنوان مشاوره و هماهنگی و ارزیابی موضع میدانی در تونس برگزار شده است.

بعد از بسته شدن پایگاههای جاسوسی و هماهنگی عربستان با دولت ترکیه، تونس از نظر لجستیکی به عرصه توجه و فعالیت دستگاه اطلاعات عربستان تبدیل شده است.

محافل دیپلماتیک معتقدند میان فعالیت کارگروه بحران سازی عربستان و بعضی حوادث اخیر در تونس ارتباط وجود دارد به ویژه که بن علی با برخی مسوولان سابق و کنونی در دستگاه امنیتی تونس ارتباط تلفنی دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها