هشدار شخصیتهای دینی درباره تقسیم مسجد الاقصی

هشدار شخصیتهای دینی درباره تقسیم مسجد الاقصی
پنج‌شنبه 16 آبان 1392 - 12:18

العالم - شخصیتهای دینی بار دیگر بر مخالفت کامل خود با هرگونه طرح اشغالگرانه و تقسیم مسجد الاقصی میان مسلمانان و یهودیان تاکید کردند.

به گزارش شبکه خبری العالم، در نشست مطبوعاتی که هیات عالی اسلامی در قدس تحت عنوان "مسجد الاقصی و خطرات فراروی آن" در هتل آمبسادور در قدس برپا کرد، شخصیتهای دینی درباره طرحهای رژیم صهیونیستی در خصوص مسجد الاقصی هشدار داده و تاکید کردند که الاقصی مسجدی اسلامی، اعتقادی و دینی برای مسلمانان است.

شخصیتهای دینی از دولتها و ملتهای کشورهای عربی و اسلامی خواستند تا مواضعی فوری در حمایت از مسجد الاقصی و برای جلوگیری از تعدی رژیم صهیونیستی علیه این مکان مقدس اتخاذ کنند.

شرکت کنندگان همچنین از فلسطینیان قدس و اطراف آن خواستند تا در طول روزهای سال برای خنثی کردن نقشه ها و برنامه های گروههای افراطی صهیونیست و نیروهای رژیم اشغالگر در مسجد الاقصی حضور یابند.

شخصیتهای دینی خاطرنشان کردند که شهر قدس و مسجدالاقصی تحت اشغال است و اشغالگر حق ندارند دست به اقدامی برای تغییر آنها بزند.

شیخ "عبدالعظیم سلهب" رییس شورای اوقاف بر اهمیت دینی مسجد اقصی برای تمام مسلمانان سراسر جهان تاکید کرد و گفت: مسجد الاقصی جایی است که رسول الله (ص) از آنجا به آسمانها عروج کرد و به همراه انبیای الهی و فرشتگان در محوطه مبارک مسجد الاقصی نماز خواندند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی سعی دارد با نقض مکرر و روزانه حرمت مسجد الاقصی، صلاحیت رسیدگی به این مسجد و ترمیم آن را از دست اوقاف اسلامی درآورد و خود متولی آن شود.

شیخ سلهب به حمله جدید نیروهای رژیم صهیونیستی با کمک گروه های تند رو و افراطی به منطقه "رباط الکرد" چسبیده به دیوارهای مسجد الاقصی که ادعا می کردند از اداره آثار باستانی وابسته به شهرداری رژیم اشغالگر هستند، اشاره کرد.

وی با اشاره به اخبار رسانه های داخلی و صهیونیستی در باره بررسی اجرای قوانین این رژیم در خصوص مسجد الاقصی، گفت: مسجد الاقصی تحت اشغال است و قوانین اسراییل بر این مسجد مبارک قابل اجرا نیست و اقدامات آنان برای تحمیل شرایط جدید بر مسجد الاقصی با استفاده از زور، برای تجاوز گر حقی ایجاد نمی کند و باید با این اقدامات مقابله کنیم.

هیات اسلامی ـ مسیحی دفاع از قدس و مقدسات نیز روز یکشنبه (12آبان ماه) درباره طرح وزارت موسوم به ادیان رژیم صهیونیستی برای تصویب قانونی در خصوص تقسیم مسجدالاقصی، هشدار داد.

طبق طرحی که وزارت ادیان صهیونیستی ارائه کرده برای اولین بار از سال 1967 تا کنون به یهودیان اجازه برگزاری مراسم دینی در مسجدالاقصی داده خواهد شد. این قانون سعی دارد با تقسیم مسجدالاقصی میان مسلمانان و یهودیان جایگاه ها و زمان های خاصی را برای برگزاری آیین یهودیان به صورت فردی و جماعت در این مسجد معین کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها