عربستان 2 لشکر جدید به سوریه می فرستد

عربستان 2 لشکر جدید به سوریه می فرستد
پنج‌شنبه 16 آبان 1392 - 20:11

عربستان با کمک پاکستان، اردن، امارات و فرانسه در پاکستان و اردن 2 لشكر 5 تا 10 هزار نفري تشکیل داده و قرار است این تروریستها را به سوریه بفرستد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عربستان سعودي منابع مالي آموزش گروه هاي تروریستی در پاكستان براي فعاليت در سوريه را تامين مي كند، و این عناصر به دست نظامیان پاکستانی آموزش می بینند. در همین راستا گفته می شود که عربستان با کمک پاکستان، اردن، امارات و فرانسه در پاکستان و اردن 2 لشكر 5 تا 10 هزار نفري تشکیل داده و قرار است این تروریستها به سوریه اعزام شوند.

دلیل این لشکر کشی این است که عربستان به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا براي حمله به سوريه نااميد شده است و تلاش دارد خود دولت سوريه را ساقط كند.

نشریه فارن پاليسي با اشاره به سخنان "يزيد صايغ" كارشناس مسائل راهبردي در موسسه کارنگی بیروت که از طرح عربستان براي تشكيل ارتش 40 تا 50 هزار نفري از نيروهاي مخالف سوری سخن گفته است می نویسد: اين تصميم عربستان نشان مي دهد كه رياض قصد دارد بدون مشاركت واشنگتن و با سليقه خود پرونده سوريه را پيش ببرد تا به آمريكا نشان دهد كه انصراف از حمله به سوريه تا چه حد به سياست هاي خود ضربه زده است.

این نشریه با استناد به منابعش در سازمان اطلاعات آمريكا مي نويسد: موانع زيادي بر سر راه طرح سعودي ها وجود دارد كه از آن جمله اوضاع متشنج پاكستان و بعضي کشورهای همسایه سوریه مثل اردن. مشكل ديگر اين است كه مراكز اصلي قدرت در اردن با استفاده از خاك اين كشور براي حمله به سوريه مخالفند.

اما مانع اصلي كه آمريكا و فرانسه هم با آن مواجه شده اند، ناتوانی در سازماندهی و متحد کردن گروه هاي مسلح در سوریه است.

پربیننده ترین خبرها