عزاداری شیعیان مصر در مقام امام حسین(ع)

عزاداری شیعیان مصر در مقام امام حسین(ع)
پنج‌شنبه 16 آبان 1392 - 22:25

رییس حزب "التحریر" مصر گفت: شیعیان مصر در ایام محرم مراسم سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان جهان حضرت امام حسین (ع) را در مقام آن حضرت برگزار می کنند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد راسم النفیس" در گفتگو با سایت مصری "اخبارک" با اشاره به اینکه شیعیان مصر از هرگونه حمله به هیات های عزاداری حسینی نمی هراسند، افزود: شیعه، مذهب شهادت است؛ لذا مخالفان اینگونه عزاداری، مخالف منطق انقلاب علیه ظلم هستند.

النفیس ادامه داد: تهدید شیعیان از زمان برکناری محمد مرسی رییس جمهور سابق مصر کاهش یافته است. 

با این حال سال جاری مقامات مصر مسجد رأس الحسین(ع) در قاهره را که به صورت روزانه پذیرای محبان اهل بیت (ع) است، در روز عید غدیر بستند و مانع حضور زائران در این مکان مقدس شدند.

رییس حزب التحریر مصر با اشاره به اینکه شیعیان درباره نامزد واحد برای ریاست جمهوری به توافق نرسیده اند، گفت: انتخاب شیعیان بر اساس معیارهای مذهبی صورت نمی گیرد و منافع شیعیان مصر با غیرشیعیان این کشور متفاوت نیست؛ و قانون اساسی متعادل، تمام مردم را بدون هیچگونه تبعیضی مورد حمایت قرار می دهد.

شیعیان مصری در حالی تصمیم به برگزاری مراسم محرم امسال در راس الحسین(ع) گرفتند که در مراسم عید نیمه شعبان سال جاری سلفی های تکفیری در الجیزه، "شیخ حسن شحاته" یکی از رهبران شیعیان مصر و 4 تن از همراهان وی را از خانه بیرون کشیده و آنان را به صورت وحشیانه به شهادت رساندند؛ و پس از آن پیکر آنان را در میان شهر بر زمین کشیدند.

5 نفراز عاملان شهادت شیعیان الجیزه بازداشت شده ولی هنوز محاکمه نشده اند. تحقیقات دادستانی مصرگویای آن است که در روز 23 ماه ژوئن گذشته، مجموعه ای از سلفی ها به همراه شماری از اهالی روستا به منزل « شیخ حسن شحاته» یکی از رهبران شیعه مصر هجوم برده و به ساکنان حمله کردند؛ در این حادثه 4 تن از جمله شیخ حسن شحاته و دو برادرش به شهادت رسیدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها