واکنش شبکه اطلاعات حقوق بشر به بازداشت مدیر دفتر العالم

واکنش شبکه اطلاعات حقوق بشر به بازداشت مدیر دفتر العالم
پنج‌شنبه 16 آبان 1392 - 23:12

شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر، بازداشت "احمد السیوفی" مدیر دفتر شبکه العالم در قاهره بدون تفهیم اتهام و یا تحویل او به دادستانی کل را محکوم کرد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر در بیانیه‌ای، با ابراز نارضایتی از ادامه روند تعدی و تعرض به آزادی‌های رسانه‌ای از سوی دولت مصر، افزود: این نخستین بار نیست که یک روزنامه نگار به سبب فعالیت‌های حرفه‌ای مورد تعرض قرار می‌گیرد.
شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر یادآوری کرد که این نخستین بار نیست احمد السیوفی بازداشت می شود، و ماه جولای گذشته نیز وی به اتهام اداره موسسه‌ای فاقد مجوز برای ارائه خدمات رسانه‌ای به شبکه ماهواره ای العالم بازداشت شده بود؛ و با قرار کفالت مالی آزاد شد.
این نهاد مدافع حقوق بشر خاطر نشان کرد: دوره حبیب العدلی وزیر کشور اسبق مصر، در حال ازسرگیری است؛ و شیوه های پلیسی که از دوره مبارک به ارث رسیده دامنگیر دولت شده، و حقوق بشر را بار دیگر در معرض خطر قرار داده است.
در این بیانیه تأکید شده است: بازداشت شبانه احمد السیوفی، تنها چند روز پس از شکنجه خبرنگار ام.بی.سی مصر در بخش بندر المنیا صورت می گیرد، و این مساله ضرورت بازسازی فوری وزارت کشور و برکناری محمد ابراهیم وزیر کشور کنونی را ثابت می کند.
شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر، سپس از دولت مصر خواست جزئیات مربوط به بازداشت احمد السیوفی و از جمله آنها محل بازداشت و اتهاماتی را که علیه او مطرح شده، مشخص کند.

نیروهای امنیتی مصر بامداد امروز با هجوم به منزل مدیر دفتر شبکه العالم در قاهره، وی را بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کردند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها