در گفتگو با العالم مطرح شد؛

جزئیات بیشتر جاسوسی اسرائیل در مرز لبنان

جزئیات بیشتر جاسوسی اسرائیل در مرز لبنان
شنبه 18 آبان 1392 - 22:21

بیروت (العالم) – به دنبال افشاگری اخیر نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان، در خصوص کشف ایستگاه های جاسوسی اسرائیلی در مرزهای کشورش با فلسطین اشغالی، روز شنبه اطلاعات تازه ا ی در این باره ارائه شد.

سرتیپ محمد عطوی کارشناس ارتباطات روز شنبه در مصاحبه با العالم گفت: اظهارات نبیه بری درباره کشف این ایستگاه ها کاملا صحیح است هرچند که موضوع جدیدی نیست؛ زیرا رژیم صهیونیستی از زمان اشغال فلسطین همیشه درحال جاسوسی از ارتش و مقاومت لبنان بوده است.

عطوی افزود: اسرائیل قبلا به شبکه تلفن شهری ثابت و همراه نفوذ کرد و جاسوسان فراوانی به اکثر سازمان های دولتی لبنان فرستاده بود. هرچند بعد از جنگ 33 روزه در سال 2006 و پیروزی لبنان بیش از 100 شبکه جاسوسی این رژیم کشف و بانک اطلاعاتی آن کاملا منهدم شد اما در پی آن به بازسازی بانک اطلاعاتی خود پرداخت.

وی اظهار کرد: ایستگاه های زمینی که نبیه بری به آن اشاره کرد در طول خط مرزی میان لبنان و فلسطین اشغالی تعبیه و به فناوریهای جدید مجهز شده است که پیش از این نیز به واسطه همین فناوری موفق به شنود تلفن های همراه شده بودند.

عطوی خاطرنشان کرد: این ایستگاه ها مجهز به دستگاه های بی سیم، شبکه امواج الکترومغناطیس، دوربین های تصویربرداری، حسگرهای لیزری و مادون قرمز و امواج حرارتی برای رصد اجسام و اشخاص هستند.

کارشناس ارتباطات لبنانی ادامه داد: این ایستگاه ها از شهر الناقوره تا شبعا در مسیری بیش از 100 کیلومتر تعبیه شده و تعداد آنها بیش از 23 ایستگاه بی سیم است و از طریق دستگاه های ارتباطی به مراکز عملیاتی ارتش اسرائیل در جبل الشیخ و مزارع شبعا و تل آویو متصل هستند.

وی گفت: اتحادیه بین المللی ارتباطات وابسته به سازمان ملل متحد حدودا دو سال قبل در اجلاسی در مکزیک این جاسوسی ها را محکوم کرد اما رژیم اسرائیل به مصوبات این اتحادیه گردن ننهاد.

سرتیپ محمد عطوی افزود: انهدام این ایستگاه ها بسیار آسان است. حتی کودکان می توانند با نشانه گرفتن آنتن ها و دوربین های کاشته شده روی ایستگاه ها آنها را از کار بیندازند.

پربیننده ترین خبرها