گزارش دوربین العالم از ایام محرم در حرم حضرت زینب (س)

دوشنبه 20 آبان 1392 - 11:18

اگرچه حملات تروریست ها در آستانه عاشورای حسینی به حرم حضرت زینب (س) شدت گرفته است اما عاشقان امام حسین (ع) مانند هر سال به طور چشمگیری مجالس عزاداری ایام محرم را در حرم حضرت زینب (س) و برخی محله های دیگر دمشق برپا می کنند.

خبرنگار شبکه العالم در گزارشی از حرم حضرت زینب (س) تأکید کرد؛ با آغاز ماه محرم، مجلس عزای سید و سالار شهیدان حسین بن علی (ع) در مناطق شیعه نشین سوریه به ویژه منطقه زینبیه تحت تدابیر ویژه امنیتی برپا شده است.

مردم سوریه با حضور در مجالس اهل بیت (ع) دعای "یا لیتنا کنا معکم" را جامه عمل پوشاندند و این گونه است که همه زمین ها کربلا و همه روزها عاشوراست تا پیروزی خون بر شمشیر تحقق یابد.

یکی از شرکت کنندگان در این مجالس عزاداری به خبرنگار العالم گفت: با وجود تهدیدات تروریستی و حملات خمپاره ای، بیش از سال های دیگر در مراسم عزاداری شرکت می کنیم، زیرا اراده یاران و ارادتمندان به حضرت زینب (س) بر تهدیدات تروریست ها غلبه می کند و ما شاهدیم که خیابان های منتهی به حرم آن حضرت مملو از حضور زائران است،  و هرروز بر تعداد زائران اضافه می شود.

یکی دیگر از شهروندان سوری نیز گفت: حوادثی که در سوریه درجریان است مانع برپایی مجالس حسینی نمی شود، زیرا امام حسین (ع) اسوه همه مظلومان عالم و رمز پیروزی است. ما آن حضرت را در تمام مراحل بحران در کنار مردم و رزمندگان سوریه حس می کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها