تعداد تروریستهای خارجی در سوریه

تعداد تروریستهای خارجی در سوریه
دوشنبه 20 آبان 1392 - 15:51

روزنامه "الرای" سوریه با اشاره به حضور گروههای مسلح از 80 در این کشور تأکید کرد که بیش از 4800 تن از این افراد مسلح تبعه عربستان سعودی هستند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه به نقل از منبعی نزدیک به ریاست جمهوری سوریه نوشت: بیش از 4800 سعودی در خاک سوریه مستقر هستند. همچنین 3000 فلسطینی، 2700 تونسی، 2000 الجزایری، 800 چچنی، 350 کویتی، 1300 اروپایی و آمریکایی، 1100 اندونزیایی، 400 افغان و 4500 عراقی از استان های الانبار و صلاح الدین و دیگر در سوریه در حال جنگ هستند.

این منبع خاطرنشان کرد: هویت 90 درصد اعضای داعش مبهم است . داعش و "جبهه النصره" هردو وابسته به القاعده هستند و در بیش از 30 درصد اراضی سوریه پراکنده شده اند.
وی افزود: اگر پس از حضور در نشست ژنو 2 تصمیم بگیریم فورا آتش بس اعلام کنیم، آیا ائتلاف مخالف که (سعود) "الفیصل" (وزیر خارجه عربستان) مدعی است نماینده همه مخالفان است می تواند به این آتش بس پایبند باشد و داعش و جبهه النصره را به این آتش بس ملزم کند؟
این منبع سوری تأکید کرد: این افراد با وجود آنکه 38 سال از عمر خود را در سیاست خارجی سپری کرده اند، هنوز در سیاست تازه کار هستند؛ آنها باید چشمهای خود را بشویند و سیاست واقعی را بیاموزند.
وی ادامه داد: ما به دنبال از بین بردن همه تروریستها در سوریه هستیم و جنگ بدون پایان دادن به حضور همه آنها متوقف نمی شود؛ همچنین ما آماده همکاری با همه گروه های مخالفی هستیم که برای گفت و گو و پایان دادن به جنگ و بازسازی کشور و نابودی تروریسم و فراهم کردن مقدمات انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری آتی بدون قید و شرط، آمادگی دارند.

این منبع سوری تاکید کرد قانون اساسی سوریه را در ژنو2 اصلاح نخواهیم کرد.

وی گفت آمریکا فکر می کند می تواند سوریه و هم پیمانان آن را در ژنو2 محاصره کند. آمریکا همچنین فکر می کند می تواند خود را بر جامعه لبنان تحمیل کند. آمریکا در توهم تحمیل شروط خود به سر می برد ولی زمان این مسائل گذشته است. آیا آمریکا می خواهد تفنگداران دریایی دیگری را به لبنان بفرستد تا در کیسه های سیاه رنگ بازگردند؟  

منبع: كلنا سوريا

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها