زنان عربستانی آرزو داشتند اندونزیایی باشند !

زنان عربستانی آرزو داشتند اندونزیایی باشند !
دوشنبه 20 آبان 1392 - 18:46

نویسنده و پژوهشگر عربستانی با انتقاد از محدودیتهای موجود در جامعه برای زنان این کشور، تأکید کرد وضعیت بانوان عربستانی به حدی است که آنان آرزو داشتند که اندونزیایی باشند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "خالد السیف" امروز (دوشنبه) در مطلبی در روزنامه "الشرق" نوشت: موضوع حقوق زنان در عربستان اکنون به یک ماده تبلیغاتی برای برنامه های سیاسی تبدیل شده است .

وی در بخش دیگری از این مطلب به مقایسه وضعیت زنان در اندونزی و عربستان پرداخته و تأکید می کند: در قوانین مربوط به حقوق مدنی و سیاسی اندونزی، تبعیضی برای زنان به ویژه در قانون سال 1945 وجود ندارد، به گونه ای که در متن بند دوم ماده 281  قانون اساسی این کشور بر ضرورت حمایت از همه افراد جامعه در صورت برخورد تبعیض آمیز با آنها تأکید شده است.

مقایسه زنان عربستانی و اندونزیایی از سوی این نویسنده درحالی است که زنان اندونزیایی در کشور عربستان به عنوان خدمتکار منزل به کار گیری می شوند.
خالد السیف همچنین به کمیته ها و مؤسسات تشکیل شده در اندونزی برای حمایت از حقوق زنان اشاره می کند.
وی در پایان با انتقاد از اوضاع زنان عربستانی می نویسد: "در کشور ما زنان هنوز مشغول این موضوع هستند که چگونه از طریق یکی از کشورهای همسایه گواهینامه رانندگی دریافت کنند.!"

پربیننده ترین خبرها