34 سال زندان برای جوان بحرینی با اتهامات ساختگی

34 سال زندان برای جوان بحرینی با اتهامات ساختگی
دوشنبه 20 آبان 1392 - 21:02

جوان 18 ساله بحرینی در ارتباط با اتهامات ساختگی و دروغین، درمجموع به 34 سال حبس در زندان های رژیم آل‌خلیفه محکوم شده است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم "صوت المنامه" به نقل از "يوسف المحافظه" مسئول نظارت و پی‌گیری در مرکز حقوق بشر بحرین نوشت: امروز با صدور حکم 5 سال حبس برای "اکبر علی الکشی" به اتهام آتش زدن خودروی نظامیان بحرینی، مجموع حکم های صادر شده برای این جوان بحرینی به 34 سال حبس رسید.
به گفته وی ، یک جوان بحرینی دیگر به نام " احمد البلادی " نیز درارتباط با همین اتهام به 5 سال حبس محکوم شد.
اکبر علی الکشی که از ساکنان منطقه البلاد القدیم است، مارس 2009 و هنگام بازی با دوستانش با حمله نیروهای امنیتی و اصابت 36 گلوله ساچمه ای به نواحی حساس بدنش مواجه شد ولی تلاش نیروهای امنیتی بحرین برای بازداشتش به دلیل دخالت به موقع زنان بی نتیجه بود و وی با آمبولانس به بیمارستان السلمانیه منتقل شد. دربیمارستان  فقط 3 گلوله از بدنش خارج شد و 33 گلوله دیگر همچنان در بدن وی ماند.
پس از آن نیروهای امنیتی بحرین دراکتبر 2010، شبانه به منزل او یورش بردند و او را درمقابل چشمان خانواده اش کتک زدند و سپس با خود بردند.
به گفته اهالی ، وی در مرکز پلیس النبیه صالح با وسایل مختلف شکنجه شد و مسئولان رژیم آل خلیفه درآن زمان که وی فقط 15 سال داشت، او را متهم کردند که وابسته به جنبش آزادی ها و دموکراسی (حق) است.
وی پس از گذشت بیش از 4 ماه بازداشت در مرکز پلیس النبیه صالح ، 22  فوریه 2011 بعد از شروع انقلاب 14 فوریه 2012 مردم بحرین آزاد شد؛ این جوان بحرینی در 17 فوریه 2012 به همراه هم محلی های خود درحالیکه پرچم بحرین را دردست داشت ، وارد میدان اللؤلؤة در منامه شد. وی در همان روز بازداشت شد و مورد ضرب و شتم قرار گرفت و بعد به مرکز پلیس النعيم منتقل گردید و پس از دو ماه زندان، با وثیقه مالی به ارزش 100 دینار بحرین آزاد شد.
وی برای بار سوم در 5 دسامبر 2012 به همراه برخی از اهالی منطقه خود بازداشت شد و به گفته شاهدان ، به شدت توسط شبه نظامیان و نیروهای مسلح رژیم آل خلیفه کتک خورد و سپس به مکان نامعلومی منتقل شد.
پس از مدتی بی خبری از وضعیت وی، معلوم شد که در زندان الحوض الجاف زندانی است؛ و پس از تحمل هفت ماه حبس در آنجا، در ساختمان بازجویی های جنایی و مرکز پلیس دوار 17 ، درمعرض شدیدترین شکنجه ها قرار گرفت و با توسل به خشونت و زیر شکنجه ، اعترافات بسیاری از وی گرفته شد.
دادگاه کیفری بحرین ، 4 آوریل 2013 ، این جوان بحرینی را به اتهام " آتش زدن خودروی نظامی"، "تلاش برای قتل عمد"، "حمل مواد اشتعال زا"، " تلاش برای سرقت خودروی پلیس" و "دعوت به تجمع غیرقانونی" به 15 سال حبس محکوم کرد.
وی پس از آن به همراه تعدادی از جوانان منطقه البلاد القدیم که درارتباط با همان اتهامات به حبس محکوم شدند، به زندان مرکزی جو منتقل شد.
وی پس از آن به مدت 10 سال در ارتباط با قضیه انفجار کسپول گاز و نیز به مدت یکسال حبس به جرم دعوت  به تجمع و اغتشاش و سپس به سه سال حبس به جرم آتش زدن لاستیک خودروها محکوم شد.
اکبر علی الکشی 18 ساله در خصوص چندین اتهام مجموعا به 34 سال حبس محکوم شده است ولی محاکمه او در ارتباط با چند اتهام دیگر همچنان ادامه دارد.
خانواده این جوان بحرینی و کمیته بازداشت شدگان منطقه البلاد القدیم از سازمان های بین المللی و جهانی خواسته اند که رژیم آل خلیفه را برای آزادی وی و تبرئه اش از اتهامات دروغین که با توسل به شکنجه گرفته شده است ، تحت فشار قرار دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها