واکنش رسانه های صهیونیست به سرمقاله نیویورک تایمز

واکنش رسانه های صهیونیست به سرمقاله نیویورک تایمز
سه شنبه 21 آبان 1392 - 19:11

العالم - سرمقاله نیویورک تایمز، در انتقاد از موضع بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 در ژنو خشم روزنامه های این رژیم را برانگیخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه عبری زبان معاریو، در سرمقاله خود نوشت: نیویورک تایمز، به هجمه خود علیه نتانیاهو ادامه می دهد، به طوری که در سرمقاله این روزنامه که به عنوان ارگان جریان لیبرال آمریکا به ریاست باراک اوباما شناخته می شود، آمده است: نتانیاهو، تنش ایجاد می کند و در مسیر تلاش های غرب برای دستیابی به توافق با ایران سنگ پراکنی می کند.

پایگاه خبری روزنامه هاآرتص نیز در این زمینه نوشت: روزنامه نیویورک تایمز ادعا می کند، مخالفان دستیابی به توافق با ایران – که شماری از نمایندگان کنگره آمریکا، اسرائیل و عربستان هستند – هیچ جایگزینی بهتر از مذاکرات ارائه نمی دهند. هدف 1+5 و ایران در دور آینده مذاکرات هسته ای ، ادامه تلاش ها برای دستیابی به بهترین توافق ممکن است.

این روزنامه در ادامه، خاطر نشان کرد: روزنامه نیویورک تایمز، شخص بنیامین نتانیاهو را آماج حملات خود قرار می دهد و می نویسد: در کمال تاسف باید گفت بی نتیجه ماندن مذاکرات، زمینه را برای بنیامین نتانیاهو، عربستان، سنای آمریکا و دولت فرانسه فراهم کرد تا به تلاش های خرابکارانه خود علیه مذاکرات هسته ای ادامه دهند.

پایگاه خبری روزنامه یدیعوت آحرونوت نیز نوشت: نیویورک تایمز پیش از این نیز در زمینه های مختلف به نتانیاهو حمله کرده است.

یدیعوت آحرونوت در بازتاب مقاله نیویورک تایمز با اشاره به نوشته این روزنامه که ناکامی مذاکرات را فرصتی دیگر برای تلاش های خرابکارانه سنای آمریکا، عربستان و اسرائیل دانست، از تعبیر «حملات جنون آمیز» در نیویورک تایمز انتقاد کرد.

نیویورک تایمز در سرمقاله امروز خود نوشت "نتانیاهو به مخالفت جنون آمیز خود علیه ایران ادامه می دهد"؛ این جملات باعث شد که صهیونیست ها نیویورک تایمز را به حمله به "رهبر" اسرائیل متهم کنند.این روزنامه با ابراز تاسف از اینکه مذاکرات ژنو به نتیجه ای که می توانست، نرسید، افزود: این ناکامی باعث شده تا نتانیاهو، سنای آمریکا و عربستان سعودی به حملات خرابکارانه خود علیه گفتگوهای هسته ای 1+5 با ایران ادامه دهند.

پربیننده ترین خبرها