اخراج یک انگلیسی از عراق به دلیل اهانت به "شعائر عاشورایی"

اخراج یک انگلیسی از عراق به دلیل اهانت به
سه شنبه 21 آبان 1392 - 20:24

العالم - دولت عراق تبعه انگلیسی شاغل در یک شرکت امریکایی را به دلیل اهانت به "شعائر عاشورایی" از آن کشور اخراج می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نوری المالکی نخست وزیر عراق امروز سه شنبه دستور اخراج یک تبعه انگلیس از آن کشور را صادر کرد که اقدام به پایین آوردن علم سید الشهدا (ع) و پارچه نوشته های عاشورایی و تصویر امیر المومنین (ع) کرده بود.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که تبعه انگلیسی به نام "بریتون" در شرکت امریکایی "شلمبرگر"  اشتغال داشت.

مقام هاي عراقی اعلام کرده اند که این تبعه انگلیس روز دوشنبه و در آستانه برگزاري مراسم تاسوعا و عاشورا - سالگرد شهادت حضرت امام حسين (ع) - اقدام به برداشتن پرچم ها و تصاوير نصب شده به این منظور كرده است.

"علی سالم شداد" عضو شورای استانی بصره كه اين تبعه انگليس اقدام به برداشتن پرچم امام حسين (ع) از روی خودروهای امنيتی كرده و سپس آنها را با چاقو پاره نموده است.

شداد باره اظهار داشت: اقدام این فرد، در اهانت به شعائر عاشورایی باعث خشم شهروندان عراقی شد که در نتیجه با حمله به فرد مذکور، وی را به شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند.

وی افزود: به دنبال این حادثه، فرد موهن به بیمارستان "الفیحا" در بصره منتقل گردید و در زمان حاضر نیز در بازداشت نیروهای امنیتی قرار دارد.

شداد تأکید کرد: تظاهرکنندگان خواستار بسته شدن دفاتر شرکت امریکایی "شلمبرگر" در بصره و اخراج کارکنان آن شدند.

در همین راستا "نوري المالكي " نخست وزير عراق امروز سه شنبه دستور اخراج این شهروند انگلیسی را به دلیل توهین به مقدسات مذهبی و شعائر حسينی صادر كرد.

نوری المالكی همچنین با صدور بيانيه ای ضمن صدور دستور اخراج اين كارگر انگلیسی، از مردم کشورش خواست خويشتنداری در پيش گیرند.

چند روز پیش نیز در حادثه مشابه، يك كارمند مصری شركت خدمات نفتی "بيكر هيوز" آمريكا تلاش کرده بود پرچم هايی را كه به مناسبت بزرگداشت ايام شهادت امام حسين (ع)  نصب شده بود از روی خودروهای مورد استفاده خود، بردارد که اين اقدام موجب اعتراض شهروندان عراقی و دستگير شدن وی به اتهام توهين به مقدسات مذهبی شد و اين پرونده هنوز در جريان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها