دلیل حضور مقاومت در سوریه از زبان دبیرکل حزب الله

دلیل حضور مقاومت در سوریه از زبان دبیرکل حزب الله
پنج‌شنبه 23 آبان 1392 - 12:29

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به دلایل حضور مقاومت در سوریه تأکید کرد، تا هنگامی که این دلایل وجود داشته باشد، مقاومت در سوریه باقی می ماند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سید حسن نصرالله" ظهر روز پنجشنبه در مراسم عاشورای حسینی با حضور در جمع عزاداران در جنوب بیروت سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله با قدردانی از حضور بسیار گسترده و باشکوه لبنانی ها در مراسم روز عاشورا گفت: بار دیگر مانند هر سال جمع شدیم تا با سید الشهداء (ع) بیعت و اعلام کنیم که ذلت و خواری را نمی پذیریم.
وی در مراسم ظهر عاشورا که به صورت زنده از شبکه العالم پخش شد، خاطرنشان کرد: پایندی خود را به مقاومت و آمادگی و سلاح و امکانات آن به عنوان راه اصلی برای حمایت از سرزمین و ثروتهای کشورمان اعلام می‌کنیم.

* مقاومت لبنان تا چه هنگامی باقی می ماند

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: برخی در لبنان به صورت دائم با اشاره به مقاومت فرانسه، می گویند که آن مقاومت سلاح خود را تحویل داد ولی آنها فراموش می کنند که مقاومت فرانسه پس از از بین رفتن تهدید پایان یافت؛ درحالیکه مقاومت لبنان با وجود آنکه سرزمین این کشور را آزاد کرد هنوز دشمن وجود دارد، و این سرزمین را تهدید می کند و دست به جاسوسی می زند و برای جنگ آماده می شود.
وی افزود: آیا درست است که میدان را برای این دشمن ترک کنیم؛ مقاومت تا هنگامی که تهدیدهای اسرائیلی وجود داشته باشد باقی می ماند.

* ضرورت حمایت همه مسلمانان از مسأله فلسطین
سید حسن نصرالله با یادآوری مسأله فلسطین به امت عربی، خاطرنشان کرد: هیچ کس نباید در هر شرایطی که باشد از این مسأله دست بکشد؛ مسلمانان باید همگی در کنار ملت فلسطین بأیستند تا بتوانند این سرزمین و مقدسات را آزاد کنند.

سید حسن نصرالله با تأکید بر مخالفت با همه طرح های تجزیه طلبانه اظهار داشت: باید به وحدت اراضی همه کشورها و حل همه مشکلات داخلی با گفت و گو و خردمندی و راهکارهای سیاسی پایبند بود.

* دلیل حضور مقاومت لبنان در سوریه
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: وجود ما در سوریه همانطور که در مناسبتهای دیگر اعلام کرده‌ایم، به هدف دفاع از لبنان و سوریه به عنوان حامی مقاومت و فلسطین و مسأله فلسطین و مقاومت و مقابله با همه خطرها است.
وی افزود: تا هنگامی که دلایل حضور ما وجود داشته باشد، (در سوریه) باقی می مانیم.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: مشکل اینجا است که آنها در لبنان تلاش می‌کنند دلیلی برای مشکلات پیدا کنند؛ کسانی که از خروج حزب الله از سوریه برای تشکیل دولت سخن می‌گویند، شروطی غیر قابل اجرا مطرح می‌کنند درحالیکه می‌دانند ما وجود لبنان، سوریه و محور مقاومت را با چند کرسی وزارتی مبادله نمی‌کنیم.

* خطرهایی راهبردی ملتهای منطقه را تهدید می کند

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: هنگامی که خطرهایی راهبردی ملتهای منطقه را تهدید می‌کند، این امر بسیار بزرگتر از آن است که به عنوان موضوعی برای معامله مطرح شود؛ ما از شما هیچ چیزی برای پوشش سلاح مقاومت نمی خواهیم و در آینده نیز از شما چیزی نخواهیم خواست.
سید حسن نصرالله گفت: ما برای حضور خود در سوریه چه در گذشته و چه حال و چه در آینده به بخشش و عطای شما نیاز نداشته ایم؛ پس واقع گرا باشید و شرطهای غیرقابل اجرا را کنار بگذارید.

* تکفیری ها با همه مسلمانان مشکل دارند
سید حسن نصرالله اظهار داشت: به برادران مسلمان خود که پیرو مذاهب مختلف هستند تأکید می‌کنیم که مشکل تکفیری‌ها همه مسلمانان هستند و دلیل این امر نیز مشکلاتی است که مسلمانان در همه کشورهای اسلامی با آنها مواجهند؛ این خطر همه را تهدید می کند و با همکاری همگان می توان با آن مقابله کرد.
سید حسن نصرالله با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت ملی در لبنان، و توجه به همزیستی مشترک و سرنوشت یکسان، خاطرنشان کرد: از همه دعوت میکنیم که با وجود اختلافات، از همه راه‌های مختلف برای ارتباط با یکدیگر استفاده کنند تا بتوانیم برای مردم خود مقداری از مطالباتشان را برای داشتن زندگی شرافتمندانه فراهم کنیم.

پربیننده ترین خبرها