کردهای سوریه: منطقه خودمختار تشکیل نداده ایم

کردهای سوریه: منطقه خودمختار تشکیل نداده ایم
پنج‌شنبه 23 آبان 1392 - 21:25

رئیس حزب اتحاد دمکراتیک سوریه، تأکید کرد: تشکیل "اداره محلی" توسط گروههای کُرد سوریه به منزله تشکیل "حاکمیت خودمختار" نیست، بلکه اولین گام در راستی تشکیل "حاکمیت مدنی" به شمار می آید.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، "صالح مسلم" رئیس حزب "اتحاد دمکراتیک" سوریه که در مناطق کردنشین این کشور فعالیت می کند، در یک کنفرانس بین المللی در پاریس گفت: آنچه اتفاق افتاد تشکیل یک شورای مدنی از میان 22 عضو برای اداره مناطق دارای اکثریت کرد می باشد.
مسلم همچنین تأکید کرد: گروههای افراطی، در درگیری هایشان با نیروهای دفاع مردمی کرد سوریه، بیش از سه هزار نفر از اعضایشان را از دست داده اند؛ و این گروهها امروزه بیش از پیش تضعیف شده اند و در نبردها شکست خواهند خورد.
اظهارات صالح مسلم در سوریه در حالی است که ائتلاف مخالفان خارج نشین با صدور بیانیه ای، حزب "اتحاد دمکراتیک" را تشکیلاتی متخاصم معرفی و ادعا کرد که این حزب به منزله یک تشکیلات حامی نظام بشار اسد به شمار می آید و از طریق شاخه نظامی اش، موسوم به "نیروهای دفاع ملی کردها" علیه "منافع ملت سوریه" گام برمی دارد.
مناطق گسترده ای از شمال و شمال شرق سوریه در ماههای اخیر صحنه نبرد شدید نیروهای دفاع مردمی کرد سوریه و جنگجویان گروه های وابسته به القاعده موسوم به "داعش" (دولت اسلامی در عراق و شام) و "جبهه النصره" بوده است؛ کردهای سوریه در این درگیری ها ضربه های سنگینی را به تروریستها وارد کرده اند و توانسته اند آنها را از مناطق گسترده ای بیرون برانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها