دیده بان حقوق بشر اعلام کرد:

نقض گسترده حقوق بشر در بحرین در عاشورای حسینی

نقض گسترده حقوق بشر در بحرین در عاشورای حسینی
شنبه 25 آبان 1392 - 21:30

منامه (العالم)- دبیرکل دیده بان حقوق بشر بحرین، از موارد متعدد و گسترده نقض حقوق بشر از سوی حکومت آل خلیفه در مواجهه با شرکت کنندگان در مراسم عاشورای حسینی در این کشور خبر داد.

"محمد التاجر" روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: اقدام حکومت بحرین در ایجاد اختلافات فرقه ای هم چنان بدون وقفه ادامه دارد، و نیروهای آل خلیفه فقط مراسم عاشورا را با کتک زدن عزاداران و شلیک گازهای اشک آور و گلوله های ساچمه ای هدف قرار ندادند، بلکه با از بین بردن و تخریب بسیاری از تابلوها و پارچه نوشته ها و جلوگیری از ورود مردم به بسیاری از مکان ها و حمله به بسیاری از هیات های حسینی درالنویدرات، الدیه و دیگر مناطق موجب اختلال در مراسم عزاداری شهروندان شدند؛ و برای  بسیاری از مداحان و مسئولان برگزاری عزاداری ها احضاریه فرستادند که دیده بان حقوق بشر همه این موارد نقض حقوق بشر را پس فردا در کنفرانسی ارایه خواهد داد.
وی افزود: بازیهای فرقه ای از سوی حکومت بحرین همچنان ادامه دارد و نیروهای آن با اشکال مختلف حرمت مراسم عاشورا را می شکنند  وهر سال بیش از سال قبل، محدودیتهایی را برای مراسم  مذهبی قایل می شوند.
التاجر با تکذیب مطالب روزنامه های محلی  بحرین مبنی بر اینکه امسال نسبت به سالهای گذشته بهترین مراسم عاشورا برگزار شده است، گفت: این روزنامه ها، استراتژی دولت در تبلیغات عمومی و دروغ گفتن به مردم جهان و خودشان را دنبال می کنند و هیچکس نیزسخن آنان را باور نمی کند.
دبیرکل دیده بان حقوق بشر بحرین افزود: آنان با این دروغ پردازی ها نمی توانند کسی را قانع کنند زیرا واقعیت از طریق  پایگاه های اجتماعی ، عکسها ، کلیپها و اسناد حقوقدانها و خبرنگاران داخلی و خارجی انعکاس می یابد و تصاویر و عکسها نیز هیچگاه دروغ نمی گویند.
التاجر با اشاره به تناقض اطلاعات روزنامه ها مبنی بر اینکه امسال مراسم عاشورا به بهترین شکل برگزار شد، تاکید کرد: درست است که مقامات رژیم از شدت حملات و ارسال احضاریه ها کاسته اند اما در همه مناسبتها همواره از روشهای معمول قدیمی خود استفاده کرده اند. 
دبیر کل دیده بان حقوق بشر بحرین، از مقامات این کشور خواست  برای جبران خسارت به صدها خانواده آسیب دیده که نزدیکانشان کشته و یا مجروح شده اند؛ کمیته حقیقت یاب و آشتی مشابه آنچه درآفریقا اتفاق افتاد،تشکیل شود و مقامات نیز مسئولیت جنایتهایی را که انجام داده اند بر عهده بگیرند و مساجد تخریب شده را بازسازی کنند و پیش از همه این اقدامات به شکنجه و کشتار و مجروح کردن شهروندان پایان دهند.
التاجر خاطرنشان کرد: حکومت بحرین همه مواردی را که در گزارش شریف بسیونی، رییس کمیته حقیقت یاب بحرین، درباره  نقض حقوق فعالان و مخالفان توسط  نیروهای بحرینی آمده، حذف کرده است.
وی تاکید کرد: مقامات بحرینی به سازمانهای بین المللی اجازه ورود به کشور یا گشودن دفتر را نمی دهند و همچنین مانع از فعالیت مخبر بین المللی ویژه شکنجه یا پاسخگویی به وی شده اند و همچنین از بیم ثبت نقض حقوق بشر توسط حکومت، از فعالیت خبرنگاران، نویسندگان و شبکه های خارجی  نیز جلوگیری می کنند.
وی درباره  حبس ابد شیخ زهیر عاشور در حادثه الرفاع گفت: شیخ عاشور فقط یک فرد مذهبی و مسئول ارشاد دینی مردم روستایش بود و معتقد به اصولی است که  مقاومت را در صورت آغاز حملات وحشیانه نیروهای آل خیلفه، جایز می داند اما وی هیچ نقشی در حادثه الرفاع  نداشته وهیچ دلیل قطعی علیه وی وجود ندارد بنابراین حکم حبس ابد برای او قابل قبول نیست .

خاطرنشان می شود که رژیم بحرین مرداد ماه گذشته اعلام کرد که یک خودرو با استفاده از سیلندر گاز در پارکینگ یک مسجد در نزدیک دفتر پادشاهی بحرین در منطقه الرفاع منفجر شد اما تلفانی نداشت.
در واکنش به اعلام این خبر از سوی رژیم بحرین، شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین، این حادثه را مشکوک خواند و بر لزوم تحقیقات مستقل در این زمینه تاکید کرد.
11/16- tok

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها