درخواست برای حذف عربستان از شورای حقوق بشر

درخواست برای حذف عربستان از شورای حقوق بشر
يکشنبه 26 آبان 1392 - 11:28

رئیس سازمان دفاع از حقوق و آزادی های یمن، عضویت عربستان سعودی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را لکه ننگ بزرگی بر پیشانی این شورا دانست و خواستار لغو عضویت عربستان شد.

"علی الدلیمی" روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: تصاویر منتشر شده نشان می دهد ماموران امنیتی آل سعود کارگران یمنی و اتیوپیایی را بعد از برهنه کردن شلاق زده و سعی می کنند وحشیانه دست و پاهای آنها را بشکنند. البته این تصاویر اولین سند نقض حقوق بشر در این کشور نیست.

الدلیمی با درخواست از کشورهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای پس گرفتن رأی خود به عربستان، اظهار داشت: از سازمان ملل متحد انتظار می رود از اصول بین المللی حقوق بشر و بیانیه جهانی حقوق بشر دفاع کند و درباره موارد نقض حقوق بشر در عربستان اطلاع رسانی کند.

رئیس سازمان دفاع از حقوق و آزادی های یمن اظهار داشت: زندانی ها در عربستان شکنجه می شوند و در شرایط سخت نگه داری می شوند تا جایی که در فصل تابستان زندان را به حد خفه کننده ای گرم می کنند، حقوق کارگران و خدمتگزاران زن نیز در این کشور نقض می شود و حالا کتک زدن و شکنجه کارگران اتیوپیایی در عربستان نیز به کارنامه این کشور اضافه شده است.

وی تاکید کرد: عربستان به تنها شریک خود آمریکا تکیه کرده است زیرا آمریکا به خاطر دلارهای نفتی بر جنایات و نقض حقوق بشر عربستان سرپوش می گذارد. اما عربستان سعودی باید بداند که آمریکا به مدت طولانی نمی تواند مانع از بازخواست این کشور شود.

علی الدلیمی با اشاره به احتمال مواجه شدن عربستان با موضع شدید اتیوپی،  خواستار اعمال فشار سازمان های مدافع حقوق بشر به دولت عربستان سعودی شد.

در پی حمله به کارگران اتیوپی در ریاض که 3 کشته و شمار زیادی مجروح بر جای گذاشت، وزارت اطلاع رسانی اتیوپی با انتشار فیلم کوتاهی با عنوان «جهنم در زمین» خواستار حمایت از اتباع خود در عربستان و نجات آنها از برخوردهای ظالمانه و غیرانسانی نیروهای امنیتی عربستان شد.

در تصاویری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده و به شدت مورد توجه قرار گرفته است، نیروهای امنیتی عربستان با لباس غیرنظامی در حال ضرب و شتم افرادی هستند که دست های آنها بسته شده است. در بخش دیگری از این فیلم با وجود مجروح بودن کارگران اتیوپیایی نیروهای امنیتی آنها را با قنداق تفنگ کتک می زنند.

دولت عربستان سعودی در پی سیاست های جدید مهاجرتی، به شدت کارگران خارجی در این کشور را مورد سرکوب و حمله قرار داده است.

11/16

پربیننده ترین خبرها