برخورد مرگبار قطار و مینی بوس در مصر + عکس

برخورد مرگبار قطار و مینی بوس در مصر + عکس
دوشنبه 27 آبان 1392 - 11:45

برخورد قطار با دو خودرو نزدیک پایتخت مصر در ساعات اولیه امروز (دوشنبه) 24 کشته و 28 مجروح بر جا گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تصادف قطارها در سالهای اخیر در مصر، همواره منجر به حوادث مصیبت بار زیادی در این کشور شده است.
تلویزیون مصر به نقل ازمنابع امنیتی و پزشکی در باره وضعیت مجروحان حادثه برخورد امروز قطار با دو خودرو اعلام کرد که وضعیت برخی مجروحان این حادثه بسیار وخیم گزراش شده است.
دکتر احمد انصاری، رییس ستاد امدادرسانی گفت: در حادثه منطقه دهشورو هنگام عبور همزمان قطار باربری و یک مینی بوس و کامیون از ریل های راه آهن   24نفرکشته شدند.
سرلشکر "کمال الدالی" مدیر نیروهای امنیتی استان جیزه که مجاورت قاهره واقع است، در گفت وگو با خبرگزاری الشرق الاوسط از انتقال مجروحان به چندین بیمارستان خبر داد.
پایگاه اینترنتی روزنامه الاهرام نیز نوشت: مبدا قطار ، شهر بنی سویف واقع در جنوب پایتخت بوده است.
گفتنی است سال گذشته نیزحدود 50 دانش آموز که سوار بر اتوبوس بودند به علت برخورد با قطار در یکی از تقاطعهای استان اسیوط واقع در جنوب کشور کشته شدند.
اختلال در کنترل تقاطع خط آهن حوادث زیادی را در سالهای گذشته موجب شده و انتقادات زیادی را متوجه شبکه های خطوط راه آهن کرده است.
مردم مصرنیز از ناکامی مسئولان در رفع مشکلات کنترل تقاطع های خط آهن گله مند هستند، اما مسئولان مصری معتقدند رفع این مشکل به مبالغ مالی زیادی نیاز دارد.
بدترین حادثه خطوط راه آهن مصر سال 2006 رقم خورد که در آن حادثه آتش سوزی در هفت واگن قطار مسافربری در جنوب کشور، به کشته شدن دستکم 360 نفر منجر شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها