عربستان همکاری با اسرائیل علیه ایران را رد کرد

عربستان همکاری با اسرائیل علیه ایران را رد کرد
دوشنبه 27 آبان 1392 - 19:22

العالم - وزارت خارجه عربستان موافقت این کشور با طرح رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران را رد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، وزارت خارجه عربستان سعودی به سرعت گزارش روزنامه انگلیسی ساندی تایمز درباره همکاری با طرح رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران را رد کرد و این گزارش را بی پایه و اساس خواند.

یک مقام ارشد وزارت خارجه عربستان در گفتگو با خبرگزاری رسمی این کشور گفت: هیچ رابطه و تماسی در هیچ سطحی با اسرائیل صورت نگرفته است.

ساندی تایمز در گزارشی از ارتباطات ریاض و تل آویو برای همکاری در طرح حمله نظامی به ایران خبرداده و تاکید کرده بود که عربستان با استفاده اسرائیل از حریم هوایی خود موافقت کرده است.

از دیگر موارد همکاری توافق شده دو طرف در طرح حمله به ایران، استفاده اسرائیل از بالگردهای نجات، تانکرهای سوخت رسان و هواپیماهای بدون سرنشین در حریم هوایی عربستان عنوان شده است.

ساندی تایمز هدف از این همکاری را "رها شدن از خطر ایران" عنوان کرد.

روزنامه ایتالیایی ˈکوریره دلاسراˈ نیز هفته گذشته در گزارشی اتحاد و همکاری میان عربستان سعودی و اسرائیل با توجیه انزوای دشمنی مشترک به نام ایران را عجیب و غیرطبیعی خواند و نوشت: اسراییل دشمن هم اکنون تبدیل به شریکی ارزشمند برای سعودی ها شده است.

این روزنامه در بخش چند رسانه ای خود افزود: ثروتمندترین و محافظه کارترین حکومت جهان و رهبر جهان سنی، یعنی عربستان کشوری که در آن زنان آزادی ندارند و حقوق بشر نیز یک مساله آزار دهنده غربی بشمار می رود، با اسرائیل علیه ایران شیعی متحد شده و اسراییل دشمن هم اکنون تبدیل به شریکی ارزشمند برای سعودی ها شده است.

کوریره دلاسرا ادامه داد: ریاض برای ضربه به شیعیان، حتی سعی بر تحمیل جنگ سوریه کرد چرا که بشار اسد نیز به جهان شیعیان تعلق دارد. سعودی ها حتی با گستاخی تمام به آمریکا پیشنهاد دادند که در صورت حمله به سوریه تمام هزینه ها را متحمل می شوند و باراک اوباما نیز از این گستاخی و پررویی عربستان ناراحت شد.

پربیننده ترین خبرها