بی ثباتی در لیبی و اتهام طرف های سیاسی به یکدیگر

بی ثباتی در لیبی و اتهام طرف های سیاسی به یکدیگر
دوشنبه 27 آبان 1392 - 22:48

العالم - فعال سیاسی لیبیایی گفت: "علی زیدان" نخست وزیر لیبی مسئول بی ثباتی و خشونت های روز جمعه طرابلس که ده ها کشته و صدها زخمی برجا گذاشت، است.

"عادل عبدالکافی" شامگاه دوشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم، اظهار کرد: زیدان هیچ توجهی به خواسته های مردم لیبی مبنی بر پویایی دستگاه پلیس و تاسیس ارتش ندارد و با توجه به این که وی به برخی گروه های مسلح  کمک مالی و به برخی دیگر سلاح  می دهد، تصور می شود سیاست ایجاد فتنه بین این گروه ها را که پیشتر برای آزادی لیبی از رژیم قذافی تشکیل شده اند، دنبال می کند.

وی افزود: نخست وزیر، بودجه هنگفت بالغ بر 113 میلیارد دیناری را که در اختیار دارد به صورت خودسر و در اموری غیر از منافع ملت و کشور لیبی هزینه می کند.

عبدالکافی گفت: هنوز در داخل کسانی هستند که نمی خواهند ثبات و آرامش در کشور برقرار شود و حتی با این امر مقابله می کنند زیرا ثبات به تشکیل نهادها و پویایی دستگاه قضایی و افشای توطئه این افراد منجر خواهد شد.

این فعال سیاسی در ادامه اظهارکرد: ما با دلایل کافی نخست وزیر را مسئول کامل اوضاع کنونی لیبی می دانیم؛ زیرا وی برای وحدت ملی و تعیین تکلیف گروه های مسلح تلاش نمی کند و این درحالی است که اغلب اعضای این گروه ها لیبیایی و انقلابی واقعی هستند و تمایل دارند وارد دستگاه های امنیتی و نظامی کشور شوند اما این چرا این امر محقق نمی شود؟ چرا برخی مقامات مرتبط با رژیم قذافی هنوز برکنار نشده اند؟
Ma.17:40.18

 

 

 

 

 

 

 

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها