خاخام سابق رژیم صهیونیستی بازداشت شد

خاخام سابق رژیم صهیونیستی بازداشت شد
سه شنبه 28 آبان 1392 - 10:35

پلیس رژیم صهیونیستی "یونا متسجر" رئیس سابق مؤسسه رسمی خاخام های اشکنازی این رژیم را به اتهام دست داشتن در پرونده های رشوه و پولشویی بازداشت کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "یونا متسجر" در 24 ژوئیه گذشته بعد از 10 سال از سمت خود کناره گیری کرد. این خاخام در ژوئن گذشته بازداشت و بازجویی شد و سپس بدون ارایه کیفرخواست در همان زمان آزاد شد.
"لوبا السمری" سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی گفت: سخن درباره پرونده ای است که از چند ماه پیش تحقیقات درباره آن در جریان است. این پرونده در ارتباط با اتهامات پولشویی، رشوه، کلاهبرداری و شهادت اجباری است.
وی افزود: این تحقیقات همچنین درباره تخلف مالی خاخام متسجر و دیگران درخصوص قوانین مالیاتی است و میزان این تخلف مالی میلیون ها شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) برآورد می شود.
السمری خاطرنشان کرد: این تخلف مالی در دوره ای صورت گرفته که متسجر سمت بزرگترین خاخام (رژیم صهیونیستی) را برعهده داشته است.
به گفته سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی، خاخام متسجر روز دوشنبه به دادگاه شهر ریشون لتسیون ارجاع و مدت بازداشت او تا 26 ماه جاری میلادی تمدید شد.
دادگاه انتشار جزییات گفته های هر یک از شهود این پرونده را ممنوع کرده است.
نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در ژوئن گذشته به مقر خاخام متسجر یورش بردند. سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی گفت: این اولین باری است که عملیات یورش و بازداشت در موسسه خاخام های اصلی روی می دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها