قدردانی پادشاه عربستان از برخورد با کارگران غیرقانونی

قدردانی پادشاه عربستان از برخورد با کارگران غیرقانونی
چهارشنبه 29 آبان 1392 - 16:32

پادشاه عربستان، همه سرویس های امنیتی این کشور را به اجرای مقررات مربوط به کارگران متخلف خارجی به منظور حفظ امنیت این کشور فرا خواند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، تعداد کارگران خارجی که در عرض دو هفته گذشته از عربستان خارج شده اند، بیش از شصت هزار نفر بوده است.
خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع رسمی سعودی اعلام کرد که "محمد بن نايف" وزیر کشور عربستان در نشست گروه های شرکت کننده در طرح امنیتی برای اجرای مقررات اقامت کارگران خارجی به نقل از ملک عبدالله بر لزوم ادامه این طرح ها تاکید کرد و گفت که نباید اجرای این طرح ها برای حفظ امنیت کشور را به مدت زمانی مشخص محدود کرد.
پادشاه عربستان از تلاش های نیروهای امنیتی و مسئولان دولتی این کشور در زمینه حمایت از اجرای مقررات درباره کارگران متخلف خارجی که به گفته وی ، نتایج ملموسی را دربرداشته است ، قدردانی کرد.
از سوی دیگر ، یک منبع رسمی سعودی اعلام کرد که درنتیجه اجرای مقررات مربوط به کارگران متخلف خارجی ، بیش از شصت هزار نفر از کشور خارج شده اند و تلاش می شود که به اوضاع شمار زیادی دیگر ازآنان در مراکز پناهندگی رسیدگی شود.
اخراج کارگران مهاجر خارجی از عربستان از دو هفته پیش و زمانی آغاز شد که مهلت هفت ماهه مسئولان این کشور به مهاجران برای منطبق کردن خود با مقررات سختگیرانه تر صدور روادید به پایان رسید.
درهمین ارتباط ، بیش از 900 هزار کارگر خارجی که مقررات اقامت و کار دراین کشور را رعایت نکرده بودند ، از اوایل سال جاری عربستان را ترک کردند.
حدود 9 میلیون کارگر خارجی در عربستان مشغول به کار هستند که اغلب آنان دستمزد بسیار پایینی دریافت می کنند. فعالیت این کارگران بیشتر در کارهایی است که خود عربستانی ها حاضر به انجام آنها نیستند.
طرح های امنیتی در عربستان و درگیری با کارگران خارجی اتیوپیایی در منطقه منفوحه درجنوب ریاض، به کشته شدن دست کم 4 نفر و زخمی شدن ده ها نفر دیگر منجر شد.
اوضاع عربستان و به ویژه پایتخت این کشور طی هفته های اخیر به علت اخراج کارگران که از 4 نوامبر و با پایان یافتن مهلت هفت ماهه مسئولان سعودی به مهاجران غیرقانونی شروع شده، نا آرام شده است.

پربیننده ترین خبرها