درخواست عجیب سازمان منع سلاحهای شیمیایی در سوریه

درخواست عجیب سازمان منع سلاحهای شیمیایی در سوریه
جمعه 1 آذر 1392 - 09:17

العالم - دیده بان جهانی جنگ افزارهای شیمیایی در اقدامی عجیب و غیر منتظره از شرکت های خصوصی برای تسریع درانهدام سلاح های شیمیایی سوریه کمک خواست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گفته شده که این دعوت به این دلیل صورت گرفته است که ضرب الاجلی برای تکمیل کار انهدام این سلاح ها تعیین شده است.

خبرگزاری فرانسه ازلاهه گزارش کرد که سازمان منع سلاح های شیمیایی با انتشار یادداشتی درپایگاه اینترنتی خود خاطرنشان کرده است که این سازمان قصد دارد شرکت های فعال در زمینه دفع مواد شیمیایی و مواد دیگر را شناسایی و از کمک آنها برای انهدام سلاح های شیمیایی سوریه برخوردار شود.

این سازمان از شرکت های علاقمند به مشارکت در یک فرایند مناقصه بالقوه خواست آمادگی خود را به سازمان منع سلاح های شیمیایی اعلام کنند.

انهدام سلاح های شیمیایی سوریه به عنوان بخشی از توافق امریکا و روسیه با هدف جلوگیری ازحملات نظامی علیه دمشق پس از حملات شیمیایی ماه اوت در سوریه در حال انجام است؛ ولی با وجود اجماع نظر در مورد لزوم انهدام این سلاح ها در خارج از سوریه جنگ زده ، هیچ کشوری حاضر به انهدام آنها درخاک خود نشده است .

سوریه درحال همکاری برای خلع سلاح است و پیش از این اعلام کرده که  هزار و 290  تن سلاح شیمیایی به همراه مشتقات و همچنین بیش از یک هزارتن مهمات شیمیایی پرنشده نظیر گلوله توپ، راکت یا خمپاره در اختیار دارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها