بازی عربستان در زمین اسرائیل ازنگاه واشنگتن پست

بازی عربستان در زمین اسرائیل ازنگاه واشنگتن پست
جمعه 1 آذر 1392 - 15:01

العالم - روزنامه امریکایی واشنگتن پست نوشت که بسیاری از سران کشورهای عربی از آمریکا خواستار افزایش تحریم ها علیه ایران شده اند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم ، این روزنامه افزود : جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در سفر ماه جاری خود به خاورمیانه بسیار مواخذه شده به گونه ای که بسیاری از رهبران عرب خواهان تشدید تحریم های ایران بوده و دادن هرگونه امتیاز در خصوص بر نامه هسته ای را  اشتباه بسیار بزرگی می دانند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از کری خاطرنشان کرد: این درخواستها فقط از سوی اسراییل مطرح نشد بلکه در نشست وی با مقامات سعودی در ریاض نیز بدان اشاره شد.

واشنگتن پست، ائتلاف میان رژیم صهیونیستی، عربستان و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را یکی از عجیب ترین موارد منطقه دانست.

این روزنامه خاطرنشان کرد که مقام های عربستان، به اشتراک نظر و زبان سیاسی مشترکی در باره نگرانی های خود در قبال ایران و مذاکرات اخیر واشنگتن و تهران در باره برنامه هسته ای ایران با دیگر کشورها دست یافته اند.

"تئودور کاراسیک" تحلیلگر مسایل امنیتی و سیاسی در مرکز تحلیل های نظامی و پژوهش های خاور دور و خلیج فارس در شهر دبی با اشاره به جمله معروف طایفه ای "دشمنِ دشمن من ؛ دوست من است" گفت: این برداشت بر وضعیت فعلی اسراییل و عربستان سعودی در برابر ایران حاکم شده است.

این روزنامه امریکایی نوشت: نگرانی کشورهای خلیج فارس از برنامه هسته ای ایران، روابط دوستانه و زمینه های جدیدی را برای نزدیکی این کشورها و اسراییل فراهم کرده است.

واشنگتن پست خاطرنشان کرد: عربستان حامی اصلی افراد مسلح سوریه است و امکان دارد با همکاری اسراییل نقش حزب الله لبنان را تضعیف کند، ریاض  در سال 2002 از ابتکار سازش عربی با اسراییل حمایت کرد وامکان دارد در آینده نقش بیشتری در مذاکرات میان اسراییل و فلسطین ایفا کند.

پربیننده ترین خبرها