درپی نقض گسترده حقوق بشر صورت گرفت

آلمانیها خواهان توقف فروش سلاح به عربستان شدند

آلمانیها خواهان توقف فروش سلاح به عربستان شدند
جمعه 1 آذر 1392 - 20:27

احزاب و جمعیت های مخالف و مطبوعات محلی در آلمان از فروش سلاح های آلمانی به عربستان به خاطر نقض گسترده حقوق بشر در این کشور انتقاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گزارش وزارت اقتصاد دولت آلمان درباره فروش سلاح در سال 2012 میلادی حاکیست که عربستان با یک میلیارد و 237 میلیون یورو در صدر کشورهای خریدار سلاح آلمانی بوده است.
انتشار این گزارش انتقاد شدید احزاب مخالف به ویژه حزب سبز، حزب چپگرا و مطبوعات محلی از دولت را به خاطر صدور تجهیزات جنگی و هواپیمای جنگی به عربستان به همراه داشت زیرا آنها عربستان را یک کشور ناقض حقوق بشر دانستند.
اما دولت آلمان از قراردادهای تسلیحاتی با عربستان دفاع کرد و اشتفان زیبرت سخنگوی دولت آلمان عربستان را به زعم خود یکی از عناصر اصلی تضمین ثبات منطقه دانست.
فان اکین رهبر حزب چپگرای مخالف آلمان به طور تلویحی رژیم سعودی را یک رژیم مستبد خواند و گفت: دولت آلمان از مستبدهای مجهز به سلاح حمایت می کند .
گریگوری گزی رییس فراکسیون چپگرای مجلس آلمان نیز گفت: گزارش وزارت اقتصاد آلمان درباره فروش سلاح در سال 2012 میلادی نشان می دهد که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در واقع صدراعظم سیاسی صدور تسلیحات است.
حزب سبز نیز قراردادهای امضاشده سال گذشته با ریاض را نقض قانون صدور سلاح دانست که نیازمند مراعات وضعیت حقوق بشر در این کشور است.
یان کرپه از مرکز جهانی پشتیبانی از صلح که مقر آن در شهر بن آلمان است، پیش از این گفت: به نظر می رسد دولت آلمان آماده صدور سلاح به کشورهایی است که حقوق بشر در آن در وضعیت نامناسبی قرار دارد.
عربستان در سال 2011 میلادی سربازان و زره پوش های خود را به منظور کمک به پادشاه بحرین جهت سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردمی اعزام کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها