سهم خواهی داعش از نفت دیرالزور در سوریه

سهم خواهی داعش از نفت دیرالزور در سوریه
شنبه 2 آذر 1392 - 19:00

به دنبال گسترش نفوذ گروه تروریستی جبهه النصره در دیر الزور سوریه و تیز کردن دندان برای به چنگ آوردن نفت این منطقه تحت لوای حفظ منابع مسلمانان، گروه داعش به آن واکنش نشان داده و خواستار سهم خود از این چپاول شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به گفته منابع خبری، گروه تروریستی جبهه النصره به تازگی توانسته پس از درهم کوبیدن عناصر گروه مسلح "ارتش آزاد" و مجبور کردن برخی عشایر به امضای منشور کرامت، بخش اعظم شهر دیرالزور را تصرف کند.
خبرگزاری "آسیا" نوشت: النصره با این اقدام زمینه را برای بسط نفوذش در شهر دیرالزور به نام اجرای شریعت اسلامی و سوءاستفاده از چاههای نفت تحت عنوان حفظ منابع مسلمانان هموار کرده است.
اما داعش که مراقب تحرکات اخیر جبهه النصره است، احساس می کند النصره پس از امضای منشور کرامت که این تشکل را به قوی ترین سازمان موجود در دیرالزور تبدیل کرد، خطوط قرمز را نقض کرده است.
لذا کوشید به جبهه النصره بفهماند که داعش در صحنه موجود بوده، و از این "منابع مسلمانان" سهم دارد! و هیچ طرفی نمی تواند آن را از حقش محروم نماید.
بر اساس این گزارش، منابع محلی شهر دیرالزور گفتند، یک پست بازرسی داعش به تازگی مانع ادامه حرکت یک ستون نظامی وابسته به هیات شرعی جبهه النصره شدند تا اینکه عامر الرفدان والی داعش در دیرالزور، مجبور شد در محل حضور یابد.
الرفدان همراه با نیروهای نظامی، ستون هیات را محاصره و آنان را متهم کرد که عناصر یک هیات مشرک هستند.
نیروهای الرفدان همچنین اقدام به تیراندازی هوایی نمودند.
به گفته منابع، این محاصره دو ساعت به طول انجامید که در جریان آن یکی از اعضای هیات شرعی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و کافر و مرتد خوانده شد.
محاصره ستون نظامی پس از میانجیگری شیوخ عشایر پایان یافت اما داعش اقدام به افزایش تعداد پستهای بازرسی در شهر نمود و تهدید کرد هر شخصی که به هیات شرک بپیوندد، مجازات خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها