گزارشی دردناک از کودکان آواره سوری

گزارشی دردناک از کودکان آواره سوری
يکشنبه 3 آذر 1392 - 10:20

کودکان سوری در اردوگاه های آوارگان در کشورهای همسایه سوریه به دلیل نبود کمترین امکانات زندگی و آغاز فصل سرما، با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ساندی تلگراف" امروز (یکشنبه) در گزارشی درباره وضعیت کودک سوری 10 ساله ای به نام "اکرم" که در یکی از اردوگاه های آوارگان لبنان زندگی می کند، نوشت: اکرم و دیگر کودکان سوری در خانه های چوبی و چادرها زندگی می کنند که گِل و لای و زباله در اطراف خانه های آنها دیده می شود کودکانی که پابرهنه در اردوگاه ها راه می روند و نشانه های سوء تغذیه در بدن های نحیف و لاغر آنان نمایان است.
ساندی تلگراف نوشت : اکرم همراه خانواده اش تابستان امسال از سوریه به علت درگیری ها فرار کرد و پس از تحمل سختی ها و خطراتی به لبنان رسیدند در حالی که هیچ چیزی بجز لباسی که پوشیده بودند ، با خود به همراه نداشتند و در اردوگاهی که زندگی می کنند ، سرمای هوا آنها را آزار می دهد و وسایل گرمایشی در اختیار ندارند تا با آن خود را گرم نگه دارند .
این روزنامه انگلیسی می افزاید : اکرم یکی از 6 میلیون کودک سوری مقیم لبنان و دیگر کشورهای همسایه سوریه است که به کمک های فوری نیاز مبرم دارند و فقط در لبنان 400 هزار کودک سوری آواره زندگی می کنند. 
سازمان ملل متحد و مراکز خیریه بین المللی کمک های بشردوستانه را به آوارگان سوری مقیم بسیاری از کشورهای منطقه می رسانند .
ساندی تلگراف افزود : زمستان سال گذشته لبنان سخت ترین زمستان این کشور در طول 20 سال گذشته بود و پیش بینی می شود که دمای هوا در سال کنونی بسیار کاهش یابد که این امر خطراتی را برای کودکان سوری به همراه خواهد داشت . 
ساندی تلگراف اعلام کرد : لبنان کشوری کوچک است و امکانات لازم برای رسیدگی به جمعیت فراوان آوارگان سوری در اختیار ندارد و همه 400 هزار کودک سوری مقیم لبنان در سن تحصیل قرار دارند و این در حالی است که تعداد کودکان محصّل لبنانی بیش از 300 هزار نفر نیست .
این روزنامه افزود : مراکز بهداشتی و درمانی لبنان نیز نمی توانند جوابگوی این همه آواره سوری باشند .

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها