60 هزار تروریست القاعده در سوریه هستند

60 هزار تروریست القاعده در سوریه هستند
دوشنبه 4 آذر 1392 - 10:22

در حالی که جریان سلفی اردن از حضور حدود شصت هزار عضو القاعده در سوریه خبر داده است، گزارش های امنیتی نیز به فعالیت 15 هزار عضو این تشکیلات در لبنان اشاره دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد الشلبی" مشهور به "ابوسیاف" عضو ارشد جریان سلفی افراطی اردن گفت: 60 هزار نفر از اعضای شاخه های مختلف القاعده در سوریه حضور دارند و آنها برای جنگ های خیابانی و عملیات انتحاری آموزش دیده اند. این افراد در مناطق مختلف به ویژه استان های درعا و حلب فعالیت می کنند.
ابوسیاف گفت: حدود یک هزار نفر از سلفی های اردن نیز در جنگ سوریه حضور دارند.
وی افزود: علاوه بر این، شماری از افراد مسلح امریکایی، انگلیسی یا فرانسوی الاصل، در سوریه حضور دارند که تعدادی از آنها در درگیری ها کشته و در همان مناطق دفن شده اند. همچنین یک گردان از افراطیون چچنی که زمانی علیه نیروهای روسیه می جنگیدند، در حال حاضر برای جنگ در سوریه حضور دارند.
افزون بر این، به دنبال انفجارهای اخیر نزدیک سفارت ایران در بیروت، رسانه ها بار دیگر هشدارهای "فایز غصن" وزیر دفاع لبنان درباره وجود القاعده در لبنان به ویژه در شهر "عرسال" در بقاع را مطرح کرده و می افزایند: دلایل فراوان دیگری علاوه بر این انفجار درباره فعالیت القاعده در لبنان وجود دارد.
براساس گزارش ماه پیش یک نهاد امنیتی در لبنان، حدود دو هزار تکفیری عضو القاعده وارد لبنان شده و به 10 هزار عضو دیگر این تشکیلات در لبنان پیوسته اند. همچنین شماری از مقامات امنیتی، شمار اعضای القاعده در لبنان را حدود 15 هزار نفر ارزیابی کرده اند.
براساس این گزارش افراد مذکور در شهرهای طرابلس، عکار و عرسال فعالیت می کنند و بیشتر این افراد وابسته به تشکیلات "داعش" و جبهه النصره هستند و رهبران این دو گروهک با تهدید دستگاههای امنیتی لبنان اعلام کرده اند، هر گونه اقدام علیه اعضایشان در شهرهای مذکور باعث ایجاد ناامنی در مناطق مختلف آن کشور خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها