آیفون برای مقامات آلمانی ممنوع شد

آیفون برای مقامات آلمانی ممنوع شد
دوشنبه 4 آذر 1392 - 11:46

پس از افشای جاسوسی آمریکا از تلفن همراه آنگلا مرگل صدراعظم آلمان، بر اساس لایحه جدید مجلس این کشور استفاده از تلفن های همراه ساخت شرکت آمریکایی اپل برای مقامات آلمانی ممنوع شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ادوارد اسنودن" پیمانکار فراری سازمان جاسوسی آمریکا که هم اکنون به روسیه پناهنده شده است، چندی پیش فاش کرد آژانس امنیت ملی آمریکا از تلفن های هوشمند ساخت شرکت اپل موسوم به آیفون از 35 تن از سران کشورهای جهان جاسوسی می کند. کمی بعد هم مشخص شد که این آژانس از سال 2002 تلفن آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان را شنود کرده است.

انتشار این خبر باعث خشم مقامات آلمانی از جمله اعضای پارلمان این کشور شد.

نمایندگان دو حزب اصلی بوندستاگ (پارلمان آلمان) لایحه ای تقدیم مجلس کرده اند که به موجب آن نمایندگان و مقامات ارشد دولت از به کار بردن تلفن هایی که مجهز به نرم افزار ضدجاسوسی نیستند، منع می شوند.بعد از تقدیم این لایحه به پارلمان مشخص شد که نرم افزار های ضد جاسوسی روی تلفن های هوشمند آیفون اجرا نمی شوند از این رو مقامات آلمانی از استفاده از این تلفن منع شدند.

رسانه های آلمانی معتقدند اجرا نشدن نرم افزار ضدجاسوسی روی آیفون به دلیل یک توافق محرمانه میان آژانس امنیت ملی امریکا با شرکت اپل است که بر اساس آن این تلفن ها قادرند علاوه بر ارسال داده های خاص، از برنامه ضدجاسوسی نیز عبور کنند. اگرچه این تفسیر فقط در حد یک فرضیه است نه بیشتر.

"روسیا الیوم" به نقل از منابع رسمی آلمانی نوشت، با وجود اینکه می توان از برنامه های ضد جاسوسی دیگری که از سوی دفتر امنیت اطلاعات آلمان فدرال تایید شود برای تلفن های هوشمند استفاده کرد، اما درحال حاضر دولت آلمان تصمیم گرفته است استفاده از آی فون را برای مقامات خود ممنوع کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها