ردپای مبلغ تکفیری در حمله به سفارت ایران در بیروت

ردپای مبلغ تکفیری در حمله به سفارت ایران در بیروت
چهارشنبه 6 آذر 1392 - 13:06

روزنامه السفیر "سراج الدین زریقات" مبلغ سلفی تکفیری را به دست داشتن در انفجار نزدیک سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت متهم کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، تیم تحقیقات درباره حمله تروریستی اخیر نزدیک سفارت ایران در بیروت دلایل و شواهد قوی دارد که ثابت می کند "سراج الدین زریقات" در این حمله دست دارد.
زریقات همان کسی است که در صفحه توییتر خود اعلام کرد که گردانهای "عبدالله عزام" وابسته به "القاعده" مسئولیت حمله به سفارت ایران در بیروت را برعهده گرفته است.
دو تروریست به نام های معین ابوظهر دارای تابعیت لبنانی و عدنان المحمد دارای تابعیت فلسطینی خود را جلوی سفارت ایران در بیروت منفجر کردند که در جریان آن شماری از شهروندان ایرانی و لبنانی شهید یا زخمی شدند.
برخی خبرها حاکی است که نیروهای امنیتی لبنان تماسی را از طریق شبکه اینترنت بین زریقات و این دو تروریست پیش از اجرای حمله به سفارت ایران ردیابی کرده اند.
یک منبع امنیتی به روزنامه السفیر گفت: تحقیقات به این نتیجه رسیده است که خودروی دو دیفرانسیل مورد استفاده در حمله قبل از حرکت به سمت سفارت، در اطراف جاده فرودگاه بیروت مشاهده شده است.
این منبع خاطرنشان کرد: تمرکزمحققان روی ارزیابی تصاویر دوربین های نظارتی در این منطقه و سایر مناطق برای فهمیدن چگونگی ورود خودروی بمبگذاری شده به این محل باز و همچنین تعیین هویت راننده تاکسی است که دو تروریست بعد از خروج از هتل آن را کرایه کرده اند؛ و همچنین محققان در تلاش برای تعیین محلی هستند که دو تروریست خودرو را تحویل گرفته اند و این همان نکته مبهمی است که هنوز حل نشده است.


 

 

 

 

این منبع امنیتی گفت: این دو عامل انتحاری فقط مسئول اجرای عملیات بودند و هویت آنها به طور عمدی فاش شده است اما طراح حمله تلاش زیادی کرده است که ناشناس باقی بماند و چه بسا اقدامات خود را حرفه ای انجام داده است و براساس نزدیکترین فرضیه ، طراح حمله خودرو را در جایی که دوربین نظارتی وجود نداشته تحویل داده است.
به گفته این منبع امنیتی، خودروی بمبگذاری شده از نزدیک کافه "فانتزی و ورلد" عبور کرده است و تصاویر یکی از دوربین ها نشان داد که خودرو از خیابان مشرف به اتوبان فرودگاه و از جلوی "کافی شاب فقیه" واقع بین کافه "فانتزی" و قصر ریاض الصلح در ساعت 9 و 33 دقیقه - یعنی یک ساعت بعد از خروج دو عامل بمبگذار از هتل درمنطقه فردان و حدود 10 دقیقه قبل از اجرای حمله - عبور کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها