قدردانی مقتدی صدر از نخست وزیر عراق

قدردانی مقتدی صدر از نخست وزیر عراق
چهارشنبه 6 آذر 1392 - 19:31

رهبر جریان صدر عراق از نخست وزیر این کشور به سبب بازداشت عناصر شرکت کننده در رژه مسلحانه در استان دیاله قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری السومریه نیوز امروز (چهارشنبه) نوشت: مقتدی صدر در پاسخ یکی از طرفدارانش درباره اقدام نوری مالکی در اعزام نیروهای امنیتی به استان دیاله به منظور بازداشت شرکت کنندگان در رژه مسلحانه ای که خود را به لشکر "المهدی" منسوب می کردند، گفت: لازم می دانم به چند دلیل از نخست وزیر تشکر کنم، نخست اطاعت از خاندان صدر در بازخواست مفسدانی که ما آن ها را شناسایی کردیم و دوم برخورد عادلانه با همگان.

وی افزود: نوری مالکی، به منظور جلوگیری از شکل گیری فتنه مذهبی، پیش از این که اقدام به اعزام نیرو کند، با من رایزنی کرد. من به او نصیحت می کنم که با این عوامل برخوردی قاطعانه داشته باشد؛ اما در این برخورد، حساب کسانی را که در این رژه شرکت نداشتند جدا کند، از او می خواهم در برخورد با تخلف کنندگان، آن ها را عناصر لشکر المهدی ( وابسته به جریان صدر ) نداند، زیرا آن ها از این جریان اخراج شده اند، و هیچ کس نباید بازداشت این افراد را تعرض به جریان صدر یا خاندان صدر بداند.

نوری مالکی نخست وزیر عراق، امروز در سخنرانی هفتگی خود، دستوراتی برای پیگرد و بازداشت همه کسانی صادر کرد که در رژیم مسلحانه دیاله شرکت داشتند.

مقتدی صدر از چند روز پیش در پی ظهور گروهی که خود را به لشکر المهدی منتسب کرده و بدون اطلاع رهبران جریان صدر، رژه مسلحانه برگزار کرد، تصمیم گرفت مسئولان برگزاری این رژه را بازخواست کند. وی همچنین دفتر جریان صدر در دیاله را به مدت سه روز و سایر دفاتر این جریان در استان های مختلف عراق را به مدت یک روز تعطیل کرد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها